۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۶۰۲۷۲۱

ایجاد سیستم متمرکز فروش برای فروش کتاب با قیمت ارز نیمایی در نمایشگاه کتاب

ایجاد سیستم متمرکز فروش برای فروش کتاب با قیمت ارز نیمایی در نمایشگاه کتاب
رضایی از ایجاد سیستم متمرکز فروش خبر داد و گفت:‌ ناشران لاتین و عرب برای فروش کتاب‌های خود به قیمت ارز نیمایی باید به سیستم متمرکز فروش مجهز شوند.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، احد رضایی با اشاره به تقسیم‌بندی سه‌گانه در کمیته ناشران خارجی گفت: در سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش ناشران لاتین دو بخش «تازه‌های کتاب» و «فروش آزاد» را خواهیم داشت و یک بخش نیز به ناشران عربی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در بخش تازه‌های کتاب که آثار ٢٠١٦ و جدیدتر عرضه می‌شوند، کتاب‌ها با ارز نیمایی به فروش می‌رسند و شامل ٢٥ درصد تخفیف می‌شوند. البته بخشی از کتاب‌های عربی نیز شامل ارز نیمایی می‌شود.

احد رضایی تصریح کرد: ناشران عرب و بخش «تازه‌های کتاب» برای فروش کتاب‌های خود به قیمت ارز نیمایی باید مجهز به سیستم متمرکز فروش باشند. در سیستم متمرکز فروش کتاب، کتاب‌های ناشران قبل از آغاز نمایشگاه در این سامانه به ثبت می‌رسد و فقط فروش این آثار مشمول فروش کتاب به قیمت ارز نیمایی خواهد بود.

مدیر کمیته ناشران خارجی درباره تثبیت قیمت ارز نیمایی نیز گفت: چند روز پیش از آغاز نمایشگاه قیمت قطعی ارز نیمایی در نمایشگاه کتاب تهران مشخص خواهد شد و حتی‌المقدر تلاش خواهد شد تا این قیمت ثابت نگه داشته شود مگر اینکه نوسانات قیمت ارز افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: فروش کتاب به قیمت ارز نیمایی با هدف حمایت از دسترسی دانشجویان و طلاب به منابع علمی جدید برای انجام تحقیقات و پژوهش‌ها از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

مدیر کمیته ناشران خارجی درباره فروش کتاب در بخش «فروش آزاد» نیز گفت: این آثار نیز با ارز آزاد به فروش می‌رسد که البته به‌طور معمول از آنجا که چند سال از انتشار آن‌ها گذشته است از تخفیف خوبی برخورداند.

سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن؛ توانستن است» از ٤ تا ١٤ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات