۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۰۲۸۴۹
خیری:

محتوای مباحث خانواده در متون دینی ما موجود است

محتوای مباحث خانواده در متون دینی ما موجود است
رییس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، گفت: کتابهای خانواده و روانشناسی دارای محتوای غربی است.

احمد خیری، رییس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: چند سالی است که نهاد خانواده با توجه به تهدید هایی که صورت گفته تبدیل به مسأله شده است.

وی با بیان این که خلا کتابهای مناسب و موثر در حوزه خانواده کاملا احساس می شود، گفت: متاسفانه اغلب کارهایی هم که انجام شده مبتنی بر پژوهش های بیرونی و از متون غربی ترجمه شده است و با رنگ و لعابی اسلامی و بومی به مخاطب ارائه می شود. درعرصه کتب روانشناسی هم همین مشکل وجود دارد که با سیلی از کتب وارداتی مواجه هستیم.

رییس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: شاید در گذشته برای پاسخ دادن به این نیاز و تقاضا چاره ای نبود جز اینکه از متون ترجمه شده  به طور موقت استفاده کنیم اما امروزه مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با توجه به پتانسیل علمی و بومی و نگاه به وضعیت کشور می توانند مطالعات عمیق و ریشه دار خود را با آثاری شاخص و با رویکردی اسلامی به علاقمندان ارائه دهند.

وی با اشاره به این که در مبانی دینی ما گستره ای از محتوا وجود دارد که نیاز به تحلیل های جدید با رویکرد علمی است، افزود: آنچه که ما در تولیدات این بخش می بینیم این است که نوع ارائه با حوصله و نگاه مخاطب متفاوت است. هنوز که هنوز است ما با بسیاری از کلی گویی های غیر کاربردی برای مخاطب مواجه هستیم. آنچه که ما نیاز داریم کاربردی سازی و مهارتی کردن اندیشه های ناب اسلامی برای مخاطبین است.

خیری رسانه های مکتوب را مادر تمام رسانه عنوان کرد و گفت: نویسنده به مثابه دیده بان اجتماعی به حساب می آید، از این رو در این بخش شایسته است برای تولید آثار مکتوب و استخراج محتوای دینی، زبانِ زمان را شناخت و دریافت های علمی را به زبان مخاطب و در قالب آفرینشی جدید و امروزی اشاعه و گسترش داد تا بتواند ابعاد مختلف خانواده مبتنی بر نگاه دینی را به مخاطب ارائه کند./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات