۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۰۲۹۰۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فلسفه وجودی سپاه مقابله با دشمن و حفظ انقلاب اسلامی است

فلسفه وجودی سپاه مقابله با دشمن و حفظ انقلاب اسلامی است
آیت الله نمازی گفت: فلسفه وجودی و تأسیس سپاه پاسداران مقابله با دشمن و حفظ اسلام، انقلاب اسلامی و اقتدار امت اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی صبح امروز در دیدار فرمانده و پرسنل گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی با تبریک هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: افرادی مانند شهید صیاد شیرازی بهترین الگو برای نیروی مسلح هستند که سیره زندگی آن‌ها می‌تواند در نظام آموزشی نیرو‌های مسلح قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اقتدار نیروی مسلح در نظام اسلامی از دیدگاه قرآن، گفت: نیرو‌های مسلح در نظام جمهوری اسلامی ایران باید شجاع و مقتدر باشد و از دشمن ترس واهمه‌ای نداشته باشد.

به گفته وی، جوانان بسیجی و سپاهی و ارتش در دوران دفاع مقدس با تکیه بر قدرت ایمان از هیچ قدرتی ترس و واهمه‌ای نداشتند و با کمترین امکانات و تجهیزات در خط مقدم مبارزه با دشمن تا دندان مسلح مبارزه کردند و به پیروزی رسیدند.

آیت الله نمازی ادامه داد: نیروی مسلح جمهوری اسلامی باید یک نیروی مقتدر و شجاع باشد و برای انجام رسالت و مأموریت خود در خط مقدم مبارزه با دشمن همیشه و در همه حال آماده باش باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی دو نیرو‌های مسلح ارتش و سپاه پاسداران تعریف شده است، گفت: ارتش برای حفظ و حراست از مرز‌ها و عملیات برون مرزی و سپاه پاسداران مأموریت پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از مرز‌ها را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان فلسفه نیرو‌های مسلح را عموما و فلسفه وجودی و تأسیس سپاه پاسداران را خصوصا مقابله با دشمن و حفظ اسلام و انقلاب اسلامی و اقتدار امت اسلامی دانست.

آیت الله نمازی در ادامه به قراردادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی از سوی ترامپ اشاره کرد و گفت: این اقدام رییس جمهور آمریکا بر خلاف قوانین بین المللی است و سازمان ملل و کشور‌های اروپایی و سایر کشور‌ها با این اقدام ترامپ مخالفت کردند که این بیانگر اقتدار نیرو‌های مسلح در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نشانه ترس و وحشت آمریکا از سپاه پاسداران دانست و افزود: فلسفه دفاع حقیقتی است که درهمه موجودات زنده نظام هستی وجود دارد.

به گفته وی، فلسفه جهاد و دفاع به جای اینکه یک امر شرعی باشد یک امر عقلی و طبیعی و تکوینی است و همه جانداران در نظام هستی دارای ابزار دفاعی برای دفاع از خود هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان دفاع را حق مسلم ملت ایران دانست و با اشاره به اینکه ملت ایران برای دفاع از خود نیازی به اجازه دیگران ندارد، افزود: هرآنچه را که چه سبب اقتدار و صلابت ملت ایران باشد تهیه خواهیم کرد، اما به دنبال دست یابی به سلاح هسته‌ای برای دفاع از خود نیستیم.

آیت الله نمازی شرایط حاکم بر نظام ایران و جهان و بین الملل را شرایط خاص و پیچیده‌ای دانست و اظهار داشت: در پشت صحنه نظام جهانی یک اقلیت صهیونیستی هستند که به دنبال حاکمیت و سلطه بر جهان هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان شرایط امروز ایران و منطقه و جهان را شرایط ویژه‌ای خواند و اظهار داشت: اگر رهبر معظم انقلاب بر اقتدار نظامی ایران تأکید دارد برای این است که تحت سلطه نباشیم.

آیت الله نمازی بر آماده باش نیروی مسلح تأکید کرد و عنوان کرد: باید آماده بود و کمربند‌ها را محکم بست و از فرصت‌های به دست آمده و ظرفیت‌ها و استعدادی نیروی زمینی و هوایی و دریایی برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیشترین بهره برداری را داشت.

وی افزود: در حالیکه دشمن به دنبال اختلاف بین مردم و ایران عراق بود خداوند شرایطی را فراهم کرده است که مردم عراق به کمک سیل زدگان ایران آمدند و اخوت و برادری خود را به ملت ایران ثابت کردند.

ابتدای این دیدار نیز سرهنگ شکرالله نصیری فرمانده گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی با اشاره حوادث سیل اخیر و ورود ارتش برای کمک به سیل زدگان در استان‌های کشور گفت: مجموعه نیرو‌های مسلح با هدف کاهش آلام مردم سیل زده در استان‌های گلستان و لرستان و خوزستان وارد صحنه شد و با تشکیل سه قرارگاه در این سه استان کار کمک رسانی به سیل زدگان را آغاز کرد.

وی افزود: قرارگاه اصفهان فرماندهی گروه ۵۵ و تیپ ۶۵ واکنش سریع در منطقه اهواز مستقر شده و گروه‌های مهندسی برای احداث پل موقت مورد نیاز در پل دختر و شرق ایلام فعال است.

سرهنگ نصیری گفت: با درخواست مدیریت بحران شهرستان، فرماندهی گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی با دو دستگاه کامیون چادر‌ها و پتو‌های هلال احمر را به منطقه پل دختر ارسال کرد و طی ۴۸ ساعت گذشته محموله‌های موکب‌ها و کمک‌های مردمی با دو دستگاه کامیون برای سیل زدگان به منطقه ارسال شد.

وی افزود: گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی آماده است تا هر نوع محموله و کمک‌های مردمی شهرستان کاشان و آران و بیدگل را در هر ساعت از شبانه روز به استان‌های سیل زده کشور ارسال کند.

فرمانده گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی یادآور شد: این گروه در سیل منطقه سفید شهر و نوش آباد نیز وارد عرصه شد و از بروز هرگونه حادثه ناگوار ناشی از سیل در این دوشهر جلوگیری کرد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات