۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۰۲۹۳۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

مساجد و هیئات مذهبی به یاری سیل زدگان بشتابند

مساجد و هیئات مذهبی به یاری سیل زدگان بشتابند
حجت الاسلام صاحبقرانی گفت: مساجد و هیئات مذهبی باید همانگونه که در دوران جنگ کمک های مردمی را جمع آوری و به رزمندگان می رساندند، امروز هم به یاری هموطنان سیل زده بشتابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام صاحبقرانی ظهر امروز در همایش مسؤولان هیئات مذهبی مشهد مقدس که در جامعه الحسین برگزار شد با بیان اینکه اهل بیت(ع) دارای اخلاص کامل بودند، گفت: کردار و گفتار این خاندان پیامی مشخص برای ما دارد و آن پیام این است که همه کارهای خود را برای خدا انجام دهید. بنده صالح خدا مطیع اوست، هوای نفس را زیر پا می گذارد و به منیت خود توجهی نمی کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ضرورت اطاعت محض از خدا و امام زمان(ع) در زندگی خود افزود: جریان قیام سیدالشهدا(ع) که خون تازه ای را در رگ های اسلام دمید تنها یک پیام داشت و آن مقابله با کفر و توجه به توحید و اطاعت از خدا بود. چراکه جریان کفر در واقعه کربلا می خواست تا جریان حق را نابود کند. بنابراین امام حسین(ع) علی رغم نصایح و مشورت های سطحی نگر تمام هستی خود را برای حفظ توحید و دین فدا کردند.

وی تشخیص صحیح اولویت ها را از مشخصه های جریان ولایی دانست و خاطرنشان کرد: طرماح از محبان اهل بیت(ع) بود اما به دلیل عدم تشخیص صحیح اولویت ها و اولویت دادن حفظ مال التجاره خود بر حضور به موقع در صحنه کربلا، از یاری امام حسین(ع) بازماند. ولایتمداری این شخصیت را با غلام امام صادق (ع) که به دستور ایشان و بدون درنگ به درون تنور رفت، مقایسه کنید.

حجت الاسلام صاحبقرانی با بیان اینکه نوکری برای اهل بیت(ع) افتخاری بس عظیم است، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) وجه الله هستند و وجه الله بر خلاف تمامی پدیده های این دنیا پایدار است و فانی نیست. عشق به اهل بیت(ع) عشق به وجه الله و محبتی بی پایان است و انسان را پایدار و باقی می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به نقش هیئات مذهبی در زنده نگاه داشتن یاد اهل بیت(ع) افزود: شهدای انقلاب اسلامی از دل همین هیئات و مسجد ها بیرون آمدند و ما باید قدر این جمع ها را بدانیم. باور ما این است که بهترین بستر برای شکل گیری حرکت های خودجوش مردمی مساجد و هیئات هستند.

وی خاطر نشان کرد: جایگاه هیئات در مساجد است و ما اگر به همکاری با یکدیگر در بسط این موضوع ادامه دهیم، نصرت و یاری خداوند را نصیب خویش خواهیم کرد. باید به این نکته بیندیشیم که رفتارهای ما چگونه باشد تا در عین حفظ جایگاه مسجد، جایگاه هیئت نیز حفظ شود.

حجت الاسلام صاحبقرانی با بیان اینکه امروزه اجتماعات حول محور ولایت اهل بیت(ع) خار چشم دشمنان شده است، گفت: بزرگترین اجتماع بشری امروز اجتماع اربعین حسینی است که قبر سید الشهدا(ع) را قبله دل های مردم قرار داده است. این اجتماع از علائم ظهور است، چرا که یکی از پیش نیازهای ظهور این است که جهت و مرکزیت دل های مردم به امام رو کند و این اجتماع نمود عینی این امر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: اجتماع اربعین حسینی می تواند الگوی ما در اجتماعات دیگری که حول محور ولایت است باشد. بزرگ ترین اجتماع ما در زمان غیبت باید اجتماع منتظران بزرگ حضرت ولی عصر(ع) باشد. هیئات مذهبی و مساجد اصلی ترین نقش را در تحقق این امر ایفا می کنند.

وی در پایان یاری رسانی به سیل زدگان کشور را از وظایف هیئات مذهبی و مساجد دانست و خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند: «اگر بشنوید که مردی فریاد برآورد که ای مسلمانان به فریاد من برسید و شما به فریاد او نرسید، کافر از دنیا رفته اید». امروز برای محبین اهل بیت(ع) گرفتاری پیش آمده است و اگر امروز به خاطر تکلیف به یاری آنان بشتابیم، خداوند نیز در مشکلات به یاری ما خواهد شتافت./861/پ202/ب1

ارسال نظرات