۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۰۲۹۸۲
رییس مدرسه عالی قرآن و حدیث المصطفی:

سلامت معنوی در قرآن توحید محور و معنویت محور است

سلامت معنوی در قرآن توحید محور و معنویت محور است
حجت الاسلام رضایی اصفهانی با اشاره به تفاوت سلامت معنوی مطرح در قرآن با نوع مطرح از آن در جامعه و جهان امروز تأکید کرد: سلامت معنوی در قرآن توحید محور و معنویت محور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی عصر امروز در سالن همایش های بین المللی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی رییس مدرسه عالی قرآن و حدیث المصطفی(ص) در این همایش با اشاره به محور برگزاری این همایش بین‌المللی اظهار داشت: عنوان این دوره از همایش «قرآن کریم و ایمان به وعده‌های الهی» نامگذاری شده که به ایمان توحیدی اشاره دارد و حائز نکاتی پراهمیت و حیاتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ایمان توحیدی انسان را به رضوان و رضایت الهی می رساند، گفت: کسی که رضوان الهی را دنبال کند سلامت اجتماعی، جسمانی، روانی و معنوی خواهد داشت که مهم ترین این سلامت ها سلامت معنوی است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس مدرسه عالی قرآن و حدیث المصطفی(ص) در ادامه بیان داشت: سلامت معنوی که در قرآن کریم محور قرار گرفته، بسیار متفاوت با سلامت معنوی است که در جامعه و جهان امروز مطرح شده، چون انسان را به سبل السلام دعوت می کند و توحیدمحور و معنویت محور است، ولی سلامت معنوی مطرح در جهان امروز در پی رسیدن به مسائلی غیر از توحید و معرفت خدا است.

وی با اشاره به راهکارهای سلامت معنوی خاطرنشان کرد: این راهکارها بر دو دسته هستند که برخی اثباتی و برخی از آنها سلبی است که ایمان به غیب، یاد خدا، عبادت خدا، محبت به خدا و ارزش های توکل آفرین برخی از راهکارهای اثباتی سلامت معنوی هستند.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی ابراز داشت: پرهیز از گناهان ایمان ستیز، پرهیز از گناهان ایمان گریز، پرهیز از گناهان مانع تقرب، پرهیز از تنش آفرینی های اجتماعی و پرهیز از اسراف و تبذیر نیز برخی از راهکارهای سلبی سلامت معنوی به شمار می روند.

وی در ادامه با بیان این که وعده های الهی محقق شده هستند، گفت: خداوند در قرآن کریم وعده کرده است که ما را از ظلمات خارج کرده و به نور می برد و همه می دانیم که خدای متعال همیشه به وعده های خود عمل می کند و از آنها تخلف نمی کند./1330/ج

ارسال نظرات