۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۰۳۰۰۷
مطهری مطرح کرد؛

جامعه المصطفی از آثار علمی انقلاب اسلامی است

جامعه المصطفی از آثار علمی انقلاب اسلامی است
دبیر علمی همایش بین الملللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی جامعه المصطفی را از آثار علمی انقلاب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مهدی طاهری در همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی با ارائه گزارشی از این همایش گفت: در این همایش پژوهشگران و محققانی از ملیت های مختلف حضور دارند.

دبیر علمی همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) در عصری که عصر دوقطبی قدرت های بزرگ در عرصه سیاست و سایر عرصه ها بوده است، با پیروزی بر استعمار، برگ زرینی در دنیای اسلام به یادگار گذاشت که از ثمرات این انقلاب می توان به نهاد جامعه المصطفی اشاره کرد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی د عرصه های مختلفی تأثیرگذاری داشته است، گفت: با توجه به موضوع همایش انقلاب اسلامی در عرصه های علوم انسانی از نظر کمی و کیفی تأثیر مهمی داشته است و از نظر معنوی می توان به اصول خدا محوری در مقابل انسان محوری، احیای معنویت و هم زیستی مسالمت آمیز و ترویج مذاهب اسلامی همچنین هم بستگی امت اسلامی اشاره کرد.

معاون پژوهش مجتمع عالی علوم انسانی جامعه المصطفی در ادامه به پیشینه برگزاری همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: از آنجا که سال گذشته چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است مجتمع عالی علوم انسانی جامعه المصطفی درصدد آمد همایشی در عرصه فرهنگ انقلاب اسلامی داشته باشد که در دی ماه 97 با دریافت مجوز از پایگاه استنادی جهان اسلام با همکاری 13 مرکز داخلی و 15 مرکز خارجی، این همایش شروع به کار کرد.

وی افرود: همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی در کمیته های چهارگانه با حضور صد نفر در شش زبان فراخوان مقاله داد که در این راستا چهل نشست علمی و 20 مصاحبه از ملیت های مختلف برگزار شد.

دبیر علمی همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان این که 450 مقاله از 22 ملیت به دبیرخانه همایش ارسال شده است افزود: از میان مقالات ارسالی 9 مقاله بر مبنای محورهای آثار علمی، فرهنگی و چالش های راهکارهای انقلاب اسلامی در کمیسیون های مربوطه مورد بررسی قرار خواهند گرفت و پس از ارائه گزارش رؤسای کمیسیون ها از مقالات برتر تقدیر خواهند کرد./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
مصطفی رستمی
ارسال نظرات