۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۰۳۰۳۴
استاد حوزه علمیه:

اقدام احمقانه ترامپ سبب معرفی سپاه به جهان شد

اقدام احمقانه ترامپ سبب معرفی سپاه به جهان شد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اقدام احمقانه ترامپ سبب معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به جهان شد، گفت: سپاه مصداق شجره طیبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین معرفت استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه کوثر ورامین در اهمیت علم آموزی گفت: طلب علم فریضه ای واجب است که بر هر مسلمانی واجب می شود.

وی با بیان اینکه معلومات دینی شامل مفاهیم و اعیان می شود، مفاهیم دینی به همه آن اموری که در ذهن انسان است اختصاص می یابد اما اعیان در خارج از ذهن انسان قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین معرفت با بیان اینکه یاد ائمه اطهار(ع) در ذهن انسان وجود دارد اما باید از آن بزرگان همانند کسانی که در مقابل دیدگان دیده می شود یاد کرد، عنوان داشت: برای آن که انسان بتواند با وجود مقدس اهل بیت(ع) ارتباط برقرار کند باید آنان را حی و حاضر ببیند و با دل و جان به آنان متصل شود.

استاد حوزه علمیه با بیان فرازی از زیارت وارث گفت: وقتی در فرازی از این دعای نورانی بیان می شود «السلام علی اجسادکم و اجسامکم» در اصل فرق جسد با جسم را بیان می شود که جسم زمانی معنا دارد که روح با بدن همراه است اما اگر روح جدا شد بدن به جسد تبدیل می شود.

وی افزود: جسد به دلیل جماد شدن قابل توجه نیست و شرع مقدس برای احترام آن را به غسل، کفن و دفن اکتفا کرده است اما در مورد شهدای دشت کربلا بعد از مفارقت روح از جسم از عنوان جمادی و نباتی فارق شده اند اشاره می کند.

حجت الاسلام والمسلمین معرفت با اشاره به آیه 69 از سوره عنکبوت گفت: محسن در این آیه به معنای نیکوکار نیست؛ قدم گذاشتن در راه خدا کار آسانی نیست اما نیاز به تلاش دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اقدام اخیر ترامپ ریس جمهور آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستها اظهار داشت: ما سپاه را به عنوان یک شجره طیبه می دانیم و کسی که این شجره طیبه را کاشت امام راحل بودند ایشان مصداق یک انسان عاقل، عارف و شاهد به شمار می روند.

وی در پایان ادامه داد: این که می گوییم شاهد به این معناست که امام به اسرار پشت پرده واقف بودند و بر مبنای آن عقل معرفت شهودی درختی کاشتند به نام سپاه که این درخت سایه اش امروز به قدری گسترده شده که امثال ترامپ را آزار می دهد. البته باید بدانیم که این کار ترامپ لطفی از جانب خداست چون ممکن بود سپاه برود به سمت نامعلوم شدن اما کار ترامپ سپاه را به همه شناساند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات