۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۰۳۰۴۱
حجت الاسلام علوی تهرانی:

دنیا پرستی تضییع عمر است

دنیا پرستی تضییع عمر است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دنیا پرستی تضییع عمر است، گفت: عمر بهترین سرمایه انسان برای رسیدن به آخرتی ابدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه در نخستین جلسه درس اخلاق سال جدید که مسجد امیر برگزار شد، گفت: عمر، اصلی ترین سرمایه زندگی انسان است.

وی افزود: انسان باید برای عمر خویش ارزش قائل باشد و تلاش کند عمر با برکتی داشته باشد؛ عمر با برکت بزرگترین سرمایه انسان است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه عمر انسان باید مولد امور خیر باشد، عنوان کرد: عمر انسان از زمانی که جسم انسان تحت احاطه روح قرار می گیرد شروع می شود، عمر انسان امانت الهی است و توصیه شده انسان از عمر خود به نحو احسنت استفاده کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عمر انسان همان زمانی است که در آن زندگی می کند، انسان به واسطه عمرش دنیا را در می نوردد نه با اموال؛ بنابراین انسان نباید عمر خود را به غفلت سپری کند.

وی با بیان اینکه عمر سرمایه ای محدود است که در اختیار انسان قرار گرفته و ابدی نیست، عنوان کرد: عمر نعمتی است که تنها به عالم دنیا مربوط می شود و چون دنیا محدود است زندگی انسان نیز در عالم دنیا محدود می شود.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: انسان به سبب محدود بودن دنیا نمی داند عمر او به چه اندازه طول خواهد کشید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بخل بدترین خصلت است، اظهار داشت: در وجود انسان مومن بداخلاقی و بخل ورزی وجود ندارد، کسی که بداخلاق است مومن نیست. طبق صریح روایات؛ انسان در مصرف عمر خودش باید بخیل‌ باشد.

وی با تاکید براینکه انسان باید در مصرف عمرش به خودسازی اقدام کند، ابراز کرد: انسان در مصرف عمر نباید بازنده باشد و کسی که عمر خود را در مسیر اطاعت خداوند استفاده نکند او عمرش را باخته است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه دین اسلام بهترین برنامه را برای استفاده از عمر ارائه می دهد، اظهار داشت: امام علی(ع) می فرماید: پرداختن به چیزی که از بین رفتنی است ضایع شدن عمر است؛ دنیا پرستی تضییع عمر است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همچنین حضرت فرمودند: پرداختن به اموری که فردا به درد انسان نخورد تضییع عمر است؛ انسان امروز خود را نباید به قیامت بفروشد./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات