۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۶۰۳۰۷۸
امام جمعه بابل:

رسالت روحانیت دفاع عالمانه از دین و انقلاب است

رسالت روحانیت دفاع عالمانه از دین و انقلاب است
امام جمعه بابل با بیان این که رسالت روحانیت دفاع عالمانه از دین و انقلاب است، گفت: روحانیت همواره با بصیرت و هوشیاری خود مانعی بزرگ در برابر توطئه‌های دشمنان بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جلسه جامعه روحانیت این شهرستان با تبریک ایام با فضیلت ماه شعبان و در پیش بودن میلاد با سعادت آخرین منجی عالم بشریت بر ضرورت استفاده حداکثری از معنویت این ماه به منظور ورود به ماه مبارک رمضان تأکید کرد.
 
وی با بیان این که امروز رسالت روحانیت دفاع عالمانه از دین و انقلاب است، افزود: روحانیت در طول تاریخ با بصیرت و هوشیاری خود مانعی بزرگ در برابر توطئه‌های دشمنان بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که روحانیت همواره وظیفه صیانت از مرز‌های اعتقادی جامعه را عهده دار بوده است، خاطرنشان کرد: اگر این مرز‌ها به حال خود رها می‌شد امروز مسیر جامعه غیر از این بود.
 
امام جمعه بابل با بیان این که دشمن امروز می‌کوشد تا ارزش‌های دینی و معنوی را در این کشور کمرنگ و تضعف کند، تصریح کرد: معاندان انقلاب اسلامی معتقدند راه نفوذ و سلطه بر این کشور استحاله فرهنگی است.
 
مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با اشاره به این که دشمن در کنار فشار‌های اقتصادی که به ملت وارد می‌کند به فعالیت‌های مخرب فرهنگی خود نیز مشغول است، بیان داشت: باید آگاهی جامعه نسبت به تحرک دشمن در عرصه فرهنگی بیشتر شود و این وظیفه مهم امروز بر عهده روحانیت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که روحانیت باید در منبر‌های تبلیغی خود بیشتر به موضوع آگاهی دادن به مردم تلاش کند، خاطرنشان کرد: منبر و خطابه روحانیان یک ظرفیت مناسب تبلیغی برای بیان معارف دینی و همچنین مسائل مهم روز جامعه است.
 
امام جمعه بابل در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان این که در طول سال‌های دشمن با فشار‌های اقتصادی تلاش می‌کند مردم را نسبت آینده انقلاب ناامید کند، تصریح کرد: تزریق امید به آینده و خنثی کردن توطئه دشمن در ایجاد ناامیدی و یأس در میان مردم نیز از جمله دیگر وظایف مهم امروز روحانیت است.
 
مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که دشمن با استفاده از ابزار‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی که در اختیار دارد تلاش می‌کند دستاورد‌های چهل ساله انقلاب ناچیز و بی اثرجلوه دهد، بیان داشت: این روحانیت است که با در اختیار داشتن تریبون‌های تبلیغی می‌تواند ضمن تبیین دستاورد‌های ارزشمند انقلاب، دشمن را در این فضای مبارزه ناکام بگذارد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات