۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۶۰۳۰۷۹
حجت الاسلام فرزانه در بازدید از دفتر خبرگزاری رسا در مشهد:

رسانه ها به تبیین رابطه حوزه علمیه و انقلاب بپردازند

رسانه ها به تبیین رابطه حوزه علمیه و انقلاب بپردازند
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: امکانات و قدرت حوزه علمیه از توده مردم بوده و مسؤولیت حوزه در برابر توده مردم است بنابراین روحانیت و مردم نمی توانند ازهم جدا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در مراسم بازگشایی دفتر خبرگزاری رسا در مشهد، کار رسانه ای را کاری بزرگ دانست و گفت: کار شما، کار بزرگ‌ و ظریفی است چون مربوط به حوزه است همچنین چون سخن خطا نمی کند و حتی حرف دروغ تاثیر گذار است بنابراین کار رسانه ای، فعالیت ظریفی است.

وی با تأکید بر این که باید حوزه علمیه را مستقل نشان داد، اظهار کرد: حوزه علمیه یک نهاد مستقل است و هر چه دارد از جمله اخلاق، فرهنگ، سبک زندگی، فقه و اصول و بینش سیاسی از خودش بوده و وابسته به جایی نیست پس باید مستقل نمایش داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به جایگاه خطیر حوزه علمیه در تبلیغ و ترویج دین، ابراز کرد: حوزه علمیه مجموعه و سازمانی با بیش از هزاران سال عمر است و کارهایی را انجام می دهد که از هیچ مجموعه ای دیگر ساخته نیست از جمله این که انقلاب اسلامی ایران را با استقلال خود و بدون ایده گرفتن از کسی به پیروزی رساند و در سال 53 که حرکت های انقلابی مانند منافقین، حزب توده و نهضت ملی به بن بست رسیده بودند، مسائل انقلاب از درون حوزه جوشید و به پیروزی رسید.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید به پیوند حوزه علمیه با مردم، تصریح کرد: حوزه به معنای واقعی کلمه از دل مردم جوشیده است، امکانات و قدرت حوزه علمیه از توده مردم بوده همچنین مسؤولیت حوزه در برابر توده مردم است، روحانیت و مردم نمی توانند از هم جدا شوند چون روحانیت هدایت و دفاع از مردم را برعهده دارد.

وی در ادامه به ارائه توصیه هایی در جهت انعکاس مناسب اخبار حوزه علمیه پرداخت و گفت: حوزه استنباط و تبیین احکام و تبلیغ و پاسداری از دین را برعهده دارد و شایسته است به خوبی نشان داده شود همچنین ارتباط مردم و حوزه علمیه به شکل منطقی و درست منعکس شود. 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: به مسائلی از قبیل اشرافی گری و نزدیک شدن به دشمنان مردم که فاصله بین مردم و روحانیت را زیاد می کرد پرداخته شود و آن چه که این فاصله را کم می کند، بیان شود، به تبیین رابطه حوزه علمیه و انقلاب بپردازید و با توجه به تاریخ حوزه علمیه، چهره های پرآوازه و مؤثر حوزه معرفی شود همچنین آنجا که به حوزه علمیه حمله می شود، دفاع کنید.

گفتنی است؛ رستمی، دبیر اجرایی خبرگزاری رسا در مشهد نیز در این مراسم به ارائه‌ گزارشی از فعالیت های خبرگزاری رسا پرداخت و خواستار همکاری بیشتر حوزه علمیه با این رسانه دینی جهت تهیه خبرهای دینی و حوزوی شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات