۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۶۰۳۱۰۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تقویت مدارس شهرستان ها بهترین راه جلوگیری از مهاجرت طلاب است

تقویت مدارس شهرستان ها بهترین راه جلوگیری از مهاجرت طلاب است
مدیر حوزه علمیه مازندران، تقویت مدارس علمیه شهرستان ها را یکی از بهترین راه های جلوگیری از مهاجرت طلاب دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مدیران مدارس علمیه شرق استان، تحصیل در حوزه را افتخار بزرگی برای طلاب دانست و گفت: امروز همه بستر‌های لازم برای تحصیل طلاب در هر سطوحی فراهم شده است.
 
وی با بیان این که امروز دیگر برای ادامه تحصیل در حوزه نیازمند هجرت به قم و سایر استان‌های حوزوی کشور نیست، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با استقرار مدیریت‌های استانی و تفویض اختیارات، زمینه‌های خوبی برای ادامه تحصیل تا سطوح عالی در استان‌ها فراهم شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که متأسفانه در یک دهه اخیر به دلیل مهاجرت بی رویه طلاب به قم، برخی شهر‌ها و روستا‌های مازندران از نعمت طلبه و روحانی بی بهره مانده اند، بیان داشت: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر این مهاجرت روند کاهشی پیدا کرده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده درس خارج رسمی در چهار مدرسه علمیه استان رسمی شده است، خاطرنشان کرد: طلاب علاقه مند می‌توانند برای شرکت در این دروس به مدارس علمیه امام صادق (ع) نکا، امام صادق (ع) قائمشهر، فیضیه مازندران و امام حسن عسکری (ع) آمل مراجعه کنند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که راه اندازی درس رسمی خارج در شهرستان‌ها از جمله راه های عملی تحول در حوزه است، تصریح کرد: با توجه به علما و اساتید مجربی که در سطح استان‌ها حضور دارند راه اندازی این دروس به طور رسمی در سطح مدارس ضروری بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که مدارس علمیه مازندران از لحاظ وضعیت علمی شرایط خوبی دارند، خاطرنشان کرد: باید همه تلاش و برنامه ریزی مدارس شهرستان‌ها تربیت و پرورش طلابی با استعداد‌های علمی بالا باشد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب آینده سازان جامعه اسلامی هستند که وظیفه و رسالت سنگینی در برابر جامعه بر عهده دارند، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی به طلابی نیاز دارد که بتواند به نیاز‌های مردم در سطوح مختلف پاسخ قانع کننده و علمی بدهد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، میزان استقبال علاقه‌مندان ورود به حوزه علمیه استان در سال جدید را قابل قبول توصیف کرد و افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شاهد افزایش میزان داوطلبان علاقه‌مند برای ورود به حوزه علمیه استان بودیم./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات