۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۰۳۱۲۷
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

تعمیر منازل خواسته اصلی سیل زدگان است

تعمیر منازل خواسته اصلی سیل زدگان است
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تعمیر منازل خواسته اصلی سیل زدگان است، گفت: می‌توان نگرانی از آینده و مبهم بودن زندگی را در میان سیل زدگان تشخیص داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، شامگاه گذشته در دیدار با آیت الله موسوی جزایری، با سنگین و سخت دانستن حادثه سیل اظهار داشت: غرض از سفر در وهله اول آن است که به مردمان آسیب دیده از سیل، دلجویی به نیابت از رهبری صورت بگیرد و امید به برطرف شدن مشکلات پدید آمده، ایجاد شود که ان شاءالله به مشکلات رسیدگی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: تقدیر و تشکر از امدادگران همه نهاد‌ها و سازمان‌ها و اقشار مختلف و بررسی اوضاع و احوال، شیوه‌های رسیدگی به سیل زدگان، راهکار‌ها برای رسیدگی به سیل زدگان و تهیه گزارشی از موارد فوق خدمت رهبر انقلاب دیگر علل سفر به استان خوزستان است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به حضور مردم و دستگاه‌های گوناگون که با تلاش و کوشش مداوم از ۴ فروردین تا به امروز برای کاهش آسیب‌ها و مدیریت بحران سیل مشغول هستند، افزود: چنین حضوری نشانگر ایثار و از خودگذشتگی است و در این باره از همگان که تلاش شان مشهود و خستگی ناپذیر پای کار بودند، تقدیر و تشکر دارم.

وی با عمیق دانستن فاجعه سیل گفت: در سنوات و چه بسا قرون اخیر شاهد چنین سیلی نبودیم، روستا‌های بسیاری زیر آب رفته و از خانه و مزرعه روستائیان چیزی نمانده و در واقع آسیب بسیار سنگینی وارد شده است.

نماینده ولی فقیه در جعمیت هلال احمر با بیان اینکه روستائیان خواهان تأمین اسکان اضطراری خود هستند، اضافه کرد: در این باره اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است با این حال مردم راضی نیستند لکن در مشاهدات خود دیدیم که مردم دلبسته به زندگی و خانه شان هستند و تعمیر خانه را به جای کمک‌های اهدایی می‌خواهند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینکه آینده از نظر سیل زدگان مبهم است، تصریح کرد: مردم در کنار مردم هستند با این حال در چهره مردمی که ۸ سال مقاومت و از ایران اسلامی محافطت کردند، می‌توان نگرانی از آینده و مبهم بودن زندگی را تشخیص داد؛ از این رو در این مورد باید شفاف‌تر با مردم سخن گفته و به آینده امیداورشان بسازیم.

وی با اشاره تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر تسهیل رسیدگی به سیل زدگان گفت: رهبر انقلاب اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به مردم را دادند؛ از این رو اکنون ضرورت دارد تا مردم را نسبت به آینده امیدوار ساخته و بگوییم تنها کشوری نیستیم که با چنین حوادثی مواجه شدیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با برنامه ریزی می‌توان خطر حوادث طبیعی را کاهش داد، بیان داشت: افسردگی باید از چهره سیل زده‌ها کنار برود و برای رفع چنین افسردگی باید به آن‌ها از اقدامات پیش رو که اجرا می‌شوند، سخن بگوییم تا تصور نکنند که کسی به فکرشان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه تلاش همه مسؤولان خدمت به مردمان آسیب دیده است، اظهار داشت: عمق فاجعه بسیار دردناک است؛ با این حال همه خدمات را مشاهده و تشکر می‌کنند اما با اطلاع رسانی درست بایستی توطئه‌های دشمنان در زمینه عدم خدمت رسانی را خنثی کنیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب خواهان ادامه دار بودن سفر به مناطق سیل زده و ارتباط بیشتر با سیل زدگان هستند، عنوان داشت: مردم بالای ۱۰۰ میلیارد تومان کمک به نقدی به هلال احمر کمک کردند با این حال لباس و وسایل خنک کننده نیاز سیل زدگان است و امیدواریم که خیران با توجه به گرمای خوزستان در این امر مساعدت داشته باشند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات