۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۰۳۱۲۸
آیت الله موسوی جزایری:

هلال احمر رکن اصلی کمک رسانی به سیل زدگان است

هلال احمر رکن اصلی کمک رسانی به سیل زدگان است
آیت الله موسوی جزایری گفت: هلال احمر رکن اصلی کمک رسانی، ایجاد کمپ ها و اردوگاه ها، مسائل درمانی، بهداشتی و تغذیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته طی دیدار نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، با بیان اینکه هلال احمر رکن اصلی کمک رسانی، ایجاد کمپ ها و اردوگاه ها، مسائل درمانی، بهداشتی و تغذیه است، خاطرنشان کرد: در حد بضاعت و با توجه به کمک های مردمی صورت گرفته ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان را راه اندازی کردیم که با هلال احمر در ارتباط است.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به ورود همه نهادها و سازمان ها با همه وسایل و ابزار برای مقاوم سازی سیل بندها عنوان داشت: در رابطه با کمک رسانی بهتر به سیل زدگان، کلاس های درس حوزه را تعطیل کردیم و در این باره در اهواز، ۲ هزار طلبه برادر و ۲ هزار طلبه خواهر مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان هستند ضمن اینکه در کل استان ۵ هزار طلبه برادر و ۵ هزار طلبه خواهر مشغول خدمت و کمک رسانی به سیل زدگان می باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه های بسیاری از کشور برای اعزام نیرو جهت کمک به سیل زدگان اعلام آمادگی کردند، افزود: مؤسسه های خیریه بسیاری نیز از اقصی نقاط کشور کمک هایشان را تقدیم کردند؛ از سوی دیگر مساجد به ستاد کمک رسانی مردم تبدیل شدند و می توان گفت که ما از نظر کمک رسانی کمبودی نداریم.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: نگرانی ما از گرمای استان است که مطلب به عرض رهبرانقلاب رسید؛ گرما یک عارضه کشنده است که اگر تدبیر درستی برای آن نداشته باشیم با خطراتی مواجه می شویم.

وی بیان داشت: برنامه ریزی شد تا سوله ها و سالن های سرپوشیده بزرگ با وسایل خنک کننده تجهیز شوند تا تابستان را بگذرانیم و در این باره یاری هلال احمر را خواهان هستیم./۹۴۵۶/پ310/ب1

حاتم شرفی
ارسال نظرات