۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۰۳۴۵۴

آیت الله شاهچراغی مردم را به همراهی با طرح «جهاد همبستگی ملی» دعوت کرد

آیت الله شاهچراغی مردم را به همراهی با طرح «جهاد همبستگی ملی» دعوت کرد
امام جمعه سمنان با تقدیر از خدمات بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده خواستار همراهی عموم مردم در بازسازی این مناطق و اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی درباره اهمیت طرح «جهاد همبستگی ملی» در بازسازی مناطق سیل‌زده اظهار کرد: در هر بلایی که از آسمان نازل می‌شود، بی‌تردید نعمتی نهفته است که بر آن بلا احاطه دارد.

وی ادامه داد: سیل خرابی، غصه و گرفتاری دارد؛ اما در همین خسارت‌ها و مشکلات که ما بلا می‌دانیم، برکات و نعماتی هم نهفته است و ازجمله برکات سیل اخیر، تجلی وحدت، ایثار و ازخودگذشتگی بود و دل‌ها برای خدمت‌رسانی به هم نزدیک شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه اقشار مختلف مردم در حوادث و بلایای طبیعی کنار هم جمع می‌شوند، تصریح کرد: امروز تمام اقشار کنار هم و با تلاش ارتش، سپاه، روحانیت، بسیج و سایر نهادها در حال خدمت‌رسانی هستند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه این اجتماع و همدلی‌ها یکی از برکات سیل است، اضافه کرد: فکر پیش‌گیری افتادن از برکات دیگر حوادث غیرمترقبه مثل سیل اخیر است و تا چنین اتفاق و خسارت‌هایی پیش نیاید، به فکر این نمی‌افتیم تا حریم طبیعت را رعایت کنیم و خانه‌ها را محکم بسازیم.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع چنین بلایایی ما را به فکر محکم‌سازی خانه‌ها می‌اندازد، تصریح کرد: از ساخت خانه در محل خطر باید اجتناب کنیم و این درس طبیعت و سیل بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه دستور اسلام است که از حضور در محل خطر پرهیز و اجتناب کنید و این درسی برای آینده است، گفت: بازسازی مناطق سیل‌زده به عزم عمومی نیاز دارد که طرح «جهاد همبستگی ملی» می‌تواند آن را محقق سازد.

آیت‌الله شاهچراغی با تقدیر از خدمات بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده و طرح‌هایی که ارائه و پیگیری می‌شود، خواستار همراهی عموم مردم در بازسازی این مناطق و اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» شد.

گفتنی است، طرح «جهاد همبستگی ملی» با هدف کمک به هم‌وطنان سیل‌زده آغاز شده و یک دعوت ملی از همه هم‌وطنان برای مشارکت و کمک در حل مشکلات مردم مناطق سیل‌زده است.

در این طرح، آحاد مردم با محوریت مساجد در تأمین یک «خانه»، هر بانک در ساخت و تعمیر و تجهیز یک «مدرسه» و هر کاسب هم در تأمین یک قلم کالای اساسی برای خانواده‌های سیل‌زده کمک خواهد کرد.

همه پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور در اجرای این طرح آمادگی و همکاری خواهند داشت.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات