۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۰۳۵۵۱
امام جمعه موقت بیرجند مطرح کرد؛

جوانان در خطر سیل فرهنگی فضای مجازی | دولت تجملات و هزینه‌ها را کم کند

جوانان در خطر سیل فرهنگی فضای مجازی | دولت تجملات و هزینه‌ها را کم کند
حجت الاسلام مختاری گفت: امروز جوانان و خانواده‌ها پیوسته در خطر سیل فرهنگی فضای مجازی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: استکبار جهانی در تلاش است که کانون صلح و آرامش و انقلاب اسلامی را خاموش کند و می‌خواهد همه زیر چتر استکبار جهانی باشد.

وی با بیان اینکه هر جا مردم اراده قوی داشتند استکبار جهانی را شکست دادند، گفت: امید اصلی در کشور به جوانان است و باید سلاح عدالت در جهان گسترش یابد.

امام جمعه موقت بیرجند به روز نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: ائمه اطهار(ع) به عبادت و شب زنده‌داری در این شب توجه ویژه‌ای داشتند و احیا داشتن در این شب سفارش شده است.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: مسأله غیبت طولانی امام زمان(عج) از نظر عقلی و علمی به طور کامل ممکن است و از نظر علم و عقل ناممکن شمرده نشده است.

وی با بیان اینکه وقوع عمرهای طولانی در تاریخ بشریت وجود داشته است، ادامه داد: مسأله مهدوت جایگاه خود را در جهان پیدا کرده و دشمنان نیز همواره به دنبال انحراف و فتنه در مسأله مهدویت هستند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به روز «برات» در استان، خاطرنشان کرد: هر ساله مردم استان در چند روز مانده به نیمه شعبان از اموات خود یاد می‌کنند و خیرات و نذر و نذورات انجام می‌دهند که اصل این قضیه کار درست است اما در سال های اخیر این نذر و نذورات از مسیر خود منحرف شده و خیرات به دست نیازمندان واقعی نمی‌رسد.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: اموات زمانی از این خیرات و نذر و نذورات بهره مند می‌شود که این خیرات به دست نیازمندان واقعی برسد و اسراف نشود و در استان محروم خراسان جنوبی نیز نیازمندان واقعی و آبرومند وجود دارند.

وی افزود: در سیلاب اخیر هزاران نفر در کشور بی خانمان شدند و باید این هزینه‌ها در روز برات و خیرات برای کمک به سیل زدگان نیز جهت دهی شود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: سیل اخیر در کشور هر چند صدماتی را در کشور به جا گذاشته اما برکات مادی و معنوی نیز داشته و بسیاری از سفره‌های زیرزمینی بعد از دو دهه غنی شدند و بسیاری از سدها پر شده است.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: این سیلاب و زلزله می‌تواند انسان را از خواب غفلت بیدار کند و بدانیم که این دنیا جای ماندن و دل بستن نیست و نباید مغرور این دنیا شد و نسبت به گناه بی توجهی نکنیم.

وی با بیان اینکه سیلاب و زلزله یک امتحان هستند که باید از این امتحان سربلند بیرون بیاییم، عنوان کرد: در سال گذشته امتحان اقتصادی در کشور بود که هم دولت و هم بخش عمده‌ای از مردم در این امتحان مردود شدند و مسؤولان با بی تدبیری در اقتصاد و هرج و مرج بازار نتوانستند از فشارهای مستضعفین بکاهند برخی از مردم نه تنها به بهبود اوضاع اقتصاد و دولت کمک نکردند بلکه با سودجویی‌های خود ضربه‌ای به اقتصاد کشور زدند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امسال نیز در امتحان سیل قرار داشتیم که تاکنون هم دولت و هم مردم در این امتحان سرفراز بودند و دولت، نیروهای مسلح، توده‌های مردم و بسیج دست به دست هم دادند تا سیل را مدیریت کنند و از رنج‌های مردم کاسته شود.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: دولت برای کمک به مردم باید از برخی هزینه‌های جاری، تجملات و پرداخت‌های نامتعارف کم کند و برداشت از صندوق توسعه ملی نیز آخرین گزینه برای دولت است تا انضباط مالی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی افزود: متاسفانه‌ آمریکا و اروپای فریبکار و ضدانقلاب در سیل اخیر نه تنها کمک نکردند بلکه از کمک‌های مردمی خارج از کشور جلوگیری کردند و آمریکا جز شیطنت کاری نکرده و ضدانقلاب نیز پیوسته ناامیدی را رواج می‌دهد.

امام جمعه موقت بیرجند اذعان داشت: ضد انقلاب دروغ‌ها و تهمت‌هایی در فضای مجازی به دولت گفته و رییس جمهور نیز خواستار پیگیری در خصوص این دروغ‌های فضای مجازی شد که این کار هم درست بود.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: اما آقای رییس جمهور بدانید ویرانگرتر از سیل شمال و غرب کشور سیل فرهنگی فضای مجازی است که از آن سمت آب‌ها اداره می‌شود و خروارها از این تهمت‌ها نیز نسبت به دین و عفاف مردم می‌شود و امروز جوانان و خانواده‌ها پیوسته در خطر سیل فرهنگی فضای مجازی قرار دارند.

وی اظهار کرد: این تهمت‌ها و مدیریت نشدن فضای مجازی نتیجه قصور و تقصیرهای وزارت خانه‌های دولت تدبیر و امید است و اگر در این دنیا پاسخگوی مردم نباشید باید در آن دنیا پاسخگو باشید و ملت ایران از قصور و تقصیر در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی مبتذل از دولت نمی‌گذرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات