۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۶۰۳۶۵۱
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت ورود جدی حوزه های علمیه به پژوهش های مهدوی

ضرورت ورود جدی حوزه های علمیه به پژوهش های مهدوی
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت ورود جدی حوزه به پژوهش های مهدوی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج)، حوزه را پیشگام در ترویج و گسترش فرهنگ انتظار در جامعه دانست و گفت: طلاب به عنوان سربازان حضرت ولی عصر (عج) رسالت مهمی در تحقق عملی جامعه مهدوی بر عهده دارند.
 
وی با بیان این که این که طلاب و روحانیان وظیفه دارند شاخصه‌های جامعه مهدوی را بیشتر برای مردم تبیین کنند، افزود: مسأله مهمی همچون مهدویت و انتظار نباید تنها در شعار و سخنرانی باقی بماند بلکه طلاب وظیفه دارند در مقام عمل نیز مروج واقعی این فرهنگ غنی باشند.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که گسترش فرهنگ مهدویت، آینده‌ای روشن را برای جامعه اسلامی رقم خواهد زد، خاطرنشان کرد: جامعه مهدوی در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان مقاوم و مستحکم است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بر مبنای شاخصه‌های یک جامعه مهدوی شکل گرفته است، بیان داشت: در چنین جامعه اسلامی انتظار می‌رود همه بخش‌های کشور نیز ارزش‌های مهدوی را مورد توجه قرار دهند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه مهدوی جامعه‌ای استکبار ستیز و ظلم ستیز است، خاطرنشان کرد: برقراری عدل و برابری ویژگی یک جامعه مهدوی است که از نخستین روز پیروزی انقلاب تا به امروز مورد توجه کارگزاران ارشد نظام اسلامی بوده است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که طلاب و حوزویان به عنوان کسانی که همواره با مردم در ارتباط هستند نقش مهم و کلیدی در تبیین و تشریح صحیح شاخصه‌های جامعه مهدوی بر عهده دارند، بیان داشت: باید همه شاخصه‌ها و ویژگی‌های یک جامعه مهدوی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نهادینه شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ولایت مداری، بصیرت و دشمن شناسی از دیگر ویژگی‌های جامعه مهدوی است، تصریح کرد: تا زمانی که جامعه اسلامی به آرمان‌های اصیل مهدوی پایبند باشند، طرح و توطئه نفوذ دشمن محکوم به شکست خواهد بود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انتظار و مهدویت دو اصل مهم در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان متولی ترویج علم دین در جامعه اسلامی، وظیفه دارند توجه بیشتری به پژوهش و تحقیق در حوزه مهدویت بپردازند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات