۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۶۰۳۶۵۵
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری:

پارسایی و بی اعتنایی به دنیا شاخصه روحانیت انقلابی است

پارسایی و بی اعتنایی به دنیا شاخصه روحانیت انقلابی است
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: روحانیت در سایه تقوا، زهد و پارسایی به جایگاهی رفیع در جامعه اسلامی دست پیدا کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری امروز در جشن میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) که با حضور اساتید و طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد، توجه به اخلاق و معنویت را جز اصول مهم و غیر قابل تغییر در حوزه دانست.
 
وی با بیان این که امروز اخلاق دینی و اسلامی باید در طلبه جوان حوزه ملموس باشد، افزود: فعالیت‌های حوزه در طول تاریخ بر مبنای دو اصل مهم اخلاق و تربیت پایه گذاری شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه به دلیل انتساب به حضرت ولی عصر (عج) از یک عظمت و جایگاه خاصی در نظام دینی برخوردار هستند، تصریح کرد: طلابی که در این مرکز دینی تحصیل می‌کنند باید در همه اموربرای جامعه الگو باشند.
 
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که طلاب باید ارزش‌های معنوی و اخلاقی را در خود تقویت کنند، بیان داشت: طلاب مهذب و با اخلاق به طور حتم بیشتر مورد توجه مردم قرار خواهند گرفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب و حوزویان با اخلاق حسنه می‌توانند مردم به ویژه نسل جوان را به سوی دین و ارزش‌های معنوی هدایت کنند، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که می‌خواهد مروج دین و اخلاق در جامعه باشد ابتدا باید خود آراسته به این شاخصه‌های اخلاقی باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که طلاب و حوزویان باید همان طور که در منابر و خطابه‌ها مردم را نسبت به معنویت و ارزش‌های اخلاقی تشویق می‌کنند خود نیز به این اصول پایبند باشند، افزود: بی اعتنا بودن به دنیا و مسائل مادی یکی از مهم‌ترین دلایل ماندگاری علما و فق‌های نامدار دینی در طول تاریخ بوده است.
 
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که زمانی سخن و ارشادات یک روحانی در جامعه نفوذ دارد که خود نیز به آن مسائل عمل کند، بیان داشت: سخن فردی که تنها موعظه می‌کند و در عمل به آن سستی به خرج می‌دهد در جامعه بی اثر خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که روحانیت در سایه تقوا، زهد و پارسایی به جایگاهی رفیع در جامعه اسلامی دست پیدا کرده است، افزود: اگر امروز طلاب و روحانیان می‌خواهند در میان مردم همان احترام و عزت بزرگان دین را داشته باشند باید همواره نسبت به مسائل مادی و دنیوی بی اعتنا باشند و با مردم و همراه با مردم زندگی کنند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات