۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۶۰۳۶۶۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

سیل اخیر صحنه ای زیبا از پیوند عمیق مردم و روحانیت بود

سیل اخیر صحنه ای زیبا از پیوند عمیق مردم و روحانیت بود
حجت الاسلام لائینی گفت: حضور پررنگ حوزویان در کمک رسانی به سیل زدگان موجب خنثی شدن توطئه دشمن و ایجاد یک پیوند مستحکم و عمیق مردم و روحانیت شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از طلاب جهادی مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تجلیل از خدمات جهادی اساتید و طلاب این مدرسه علمیه در ارائه خدمات جهادی به مردم سیل زده شهرستان آق قلا گفت: این حضور خداپسندانه طلاب و حوزویان به طور حتم با اجر و پاداش الهی همراه خواهد بود.
 
وی با بیان این که حوزویان در سیل اخیر تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری را در ارائه خدمات امدادی به مردم سیل زده مناطق مختلف کشور انجام دادند، افزود: این حضور پررنگ روحانیت موجب ایجاد موجی از حمایت‌های مردمی از این اقدام اثرگذار جامعه حوزوی کشور شد.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که این حس مسؤولیت پذیری و تکلیف مداری روحانیت قابل ستایش و تقدیر است، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره با مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های خود آثار و برکات ارزشمندی از خود در جامعه به جای گذاشته است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از مردم ممکن بود به دلیل تبلیغات دروغین دشمنان تفکر خاصی نسبت به روحانیت داشتند، بیان داشت: همین حضور پررنگ روحانیت موجب خنثی شدن توطئه دشمنان و همچنین ایجاد یک پیوند مستحکم و عمیق مردم و روحانیت شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت بدون هیچ توقع و چشم داشتی در صحنه امداد رسانی و خدمات دهی به مردم سیل زده مناطق مختلف کشور حاضر شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه با تعطیلی دروس حوزه به یاری مردم گرفتار در سیل شتافتند و این حرکت آن‌ها جای تقدیر و تشکر دارد.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که در تصاویر و فیلم‌های موجود در مناطق مختلف کشور به وجود دیده می‌شود که طلاب و روحانیان با لباس مقدس روحانیت در مناطق دور افتاده و محروم مشغول خدمات رسانی به مردم سیل زده هستند، تصریح کرد: حضور خودجوش طلاب حوزه در این سیل اخیر ضمن خنثی کردن توطئه دشمنان علیه روحانیت، موجب تسریع در روند خدمات رسانی به مردم شده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت در سایر صحنه‌های انقلاب نیز همانند امروز پیشگام بوده است، بیان داشت: در جریان هشت سال دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم آل الله نیز طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه در صفوف نخست دفاع حاضر بودند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان علاوه بر درس و بحث و تبلیغ حضور در چنین میدان‌هایی را نیز بر خود واجب می‌داند، خاطرنشان کرد: حوزویان در هر صحنه‌ای کنار مردم می‌ماند و با آن‌ها همراهی می‌کند و این مسأله در سیل اخیر در عمل اثبات شده است.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که طلاب جهادی مدرسه علمیه مسجد جامع نکا نیز بر حسب وظیفه و تکلیفی که بر عهده داشتند به یاری مردم سیل زده شهرستان آق قلا شتافتند، تصریح کرد: خوشبختانه این حضور جهادی طلاب موجب ارائه خدمات ارزشمندی به مردم خسارت دیده این شهرستان شده است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات