۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۶۰۳۶۷۶
آیت الله مکارم شیرازی:

هرگونه اختلاف در حوزه مضر است | از نظام اسلامی حمایت کرده و می کنیم

هرگونه اختلاف در حوزه مضر است | از نظام اسلامی حمایت کرده و می کنیم
حضرت آیت الله مکارم شیرازی هرگونه اختلاف در حوزه های علمیه را مضر دانست و حمایت از نظام اسلامی در حوزه را یک اصل مهم ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه و دیگر مسؤولان این مرکز، با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد مسعود حضرت صاحب الامر(عج) فعالیت های مرکز خدمات را متنوع، متکثر و ارزنده و قابل تقدیر خواند.

وی در ادامه با اشاره به مضیقه های مالی موجود در کشور و نهادهای حوزوی، بر لزوم اولویت بندی در اجرای طرح ها و برنامه ها تاکید کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین خواستار توجه ویژه به برنامه های فرهنگی در کنار حمایت های مادی مرکز خدمات از طلاب و روحانیان شد و بر لزوم اطلاع رسانی کامل فعالیت های مرکز و خدمات انجام شده تاکید کرد.

این مرجع تقلید ساده زیستی را یک اصل مهم در زندگی روحانیت دانست و تصریح کرد: هرچند امروز طلاب و روحانیان عزیز در تنگنا و شرایط سخت اقتصادی و معیشتی هستند، اما باید به سیره، روش و منش علمای سلف توجه کنند که در چه شرایطی تحصیل می کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی داشتن نظم، پشتکار و اخلاص در نیت را به عموم طلاب و روحانیان توصیه و تاکید کرد که طلبه و روحانی که این سه عنصر مهم را نداشته باشد به جایی نخواهد رسید.

هرگونه اختلاف در حوزه مضر است | از نظام اسلامی حمایت کرده و می کنیم

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر از حضور جهادی طلاب و گروه های مردمی در کمک رسانی به سیل زدگان تجلیل کرده و انگیزه آنان را دینی توصیف کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی پرهیز از افراط و تفریط در حوزه ها را یک امر مهم قلمداد کرد و با بیان این که هرگونه اختلاف در حوزه مضر است، بر لزوم حمایت از نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: ما از نظام حمایت کرده و می کنیم.

این مرجع تقلید در پایان برای موفقیت مرکز خدمات با همۀ مشکلات طاقت فرسایی که دارند دعا کرد./924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
تجلایی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
امروزه علمای راستین سالکان راه حقیقت هستند.
درود بر علمای مهذب
0
0
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
امروزه بعضی از آقایان فکر می کنند نباید حوزه در امر سیاست ورود داشته باشه.
مواضع آیت الله مکارم همواره روشنی بخش و هدایتگر طلاب است.
حمایت ایشان در عمل از نظام اسلامی پاسخ دهنده عافیت اندیشان است.
1
0
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
خدا به این مرجع تقلید طول عمر و توفیقات الهی عنایت کند.
0
0