۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۰۳۷۰۱
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی:

تقویت وحدت در جهان از شاخصه های مهم انقلاب اسلامی است

تقویت وحدت در جهان از شاخصه های مهم انقلاب اسلامی است
امام جمعه موقت تهران مهمترین هدف دشمنان را ایجاد شکاف و اختلاف در جوامع اسلامی دانست و تقویت وحدت را از شاخصه های مهم انقلاب اسلامی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شب نیمه شعبان به همت رزمندگان غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: یاران امام زمان(عج) از بهترین اصحاب هستند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ای کسانی که ایمان آوردید و در کنار پیامبر قرار گرفتید فکر نکنید اگر شما به وظایف دینی خود عمل نکنید دین اسلام آسیب می‌بیند و مکتب رسول الله از نقش آفرینی و هدایت جامعه بازخواهد ماند اگر شما به وظیفه خود عمل نکنید این شما هستید که محروم خواهید شد و دین الهی توسط گروهی دیگر حمایت و تداوم خواهد یافت؛ خروج از دین اسلام محروم شدن از صراط است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تحول جامعه را در گرو وجود مجموعه‌ای از انسانهای تربیت شده دانست و ابراز کرد: برگزاری چنین جلسات می تواند اثرات سیاسی، اجتماعی و معنوی فراوانی بر افراد جامعه داشته باشد در چنین مجالسی انسانها متحول شده و امنیت جامعه تضمین می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که انقلاب اسلامی یک رویداد مهم و منشأ تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی محسوب می‌شود، اظهار داشت: انقلاب ثمره گام نهادن ملت در مسیر الهی است، مردم ایران در مکتب دین رشد یافتند.

وی با اشاره به اینکه امروز مهمترین هدف دشمنان از جمله گروه تروریستی داعش ایجاد شکاف و اختلاف در جوامع اسلامی است، گفت: مهمترین هدف جمهوری اسلامی ایران همواره ایجاد وحدت در جوامع اسلامی و حمایت از مظلومان در سراسر جهان بوده است و این مهم در عملکرد خوب سردار سپاه اسلام قاسم سلیمانی در کشورهای خارجی اعم از سوریه، عراق و غیره و در داخل در مناطق سیل‌زده به خوبی مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه رشدیافتگان مکتب اسلام پنج ویژگی دارند، گفت: نخست اینکه خدا آنان را دوست دارد و آنان نیز خدا را بسیار دوست دارند؛ جوان اگر می‌خواهد دنیا و آخرت خوبی داشته باشد باید به گونه‌ای عمل کند که رضایت الهی کسب شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انسان مومن فردی مستحکم و ثابت قدم است؛ اگر مردم انقلابی ایران ثابت قدم نبودند امروز این اقتدار را در برابر دشمن نداشتند.

وی افزود: انسان‌های مومن مهربان، متواضع و فروتن هستند؛ همچنین آنان اهل جهاد بوده و در مسیر صراط گام برمی‌دارند و در ترک گناه جدی هستند؛ پیروزی در دفاع مقدس به سبب مجاهدت شبانه‌روزی همین مجاهدان مومن بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد: دنیا استکبار هر چه می‌خواهد بگوید، بگوید اما این را باید بداند که سخن او هیچ اثری در اراده مومنان ندارد همچنین دشمن باید بداند ملت انقلابی ایران مستحکم‌تر از قبل در مسیر انقلاب گام برمی‌دارند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه قرن ۲۱
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
امروز راه هدایت رفتار خالصانه و دوری از تفرقه است.
2
0