۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۰۳۷۰۶
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

انتظار باید هویت عملی داشته باشد + فیلم

انتظار باید هویت عملی داشته باشد + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نیمه شعبان لیلةالقدر منتظران ظهور است، گفت: انتظار باید هویت عملی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: ما نمی توانیم با این مجالس، محافل و جشن ها حق امام زمان(عج) را ادا کنیم.

وی نیمه شعبان را لیلةالقدر منتظران ظهور دانست و ابراز کرد: امامی در این شب به متولد می شود که مقدرات الهی به دست با کفایت ایشان محقق می شود؛ پیامبراسلام فرمودند: منجی آخرالزمان هم نام و شبیه من است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با استناد به روایات، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند: اگر من زمان ایشان را درک می کردم تا ابد خودم را خدمتگزار او قرار می دادم؛ این سخن معصوم درباره یکی از نوادگانش بیانگر عظمت امام زمان(عج) است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همچنین زمانی که امام رضا(ع) سروده ای را در وصف امام زمان(عج) شنیند از جای برخاستند با دست برسر گذاشتند به حضرت ادای احترام کردند.

وی با اشاره به اینکه انتظار دارای دومعنا و تفسیر است، عنوان کرد: یک نوع انتظار، انتظار رصدی است و فرد تنها انتظار می کشد در حالی که انتظار فرج، انتظار رصدی نیست. کسانی که امروز انتظار فرج را به انتظار رصدی تعبیر می کنند در اصل درصدد تنزل جایگاه شیعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: مهمترین پیام امروز به شیعیان آن است که هوشیار و بیدار باشند و فریب کسانی که خود را سیدیمانی معرفی می کنند، نخورند. اگر کسی خود را نماینده امام زمان(عج) می داند چگونه رویا و خواب را سند حقانیت خود بیان می کند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: انتظار واقعی باید عملی باشد پیامبر اسلام فرمودند: بالاترین عمل امت من انتظار فرج است؛ بنابراین انتظار یک عقیده، جریان و فکر نیست بلکه انتظار باید در عمل انسان ظهور و بروز یابد.

وی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) هر لحظه منتظر هستند تا شیعیان آمادگی و قابلیت دیدار ایشان را پیدا کنند، گفت: ثروت اندوزی و غفلت از نیازمندان و نزدیکان انسان را از دیدار امام زمان(عج) محروم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: منتظران واقعی که تمکن مالی دارند با دستگیری و حفظ آبروی دیگران و نجات مردم از فقر و فحشا به صورت عملی انتظار خود و قابلیت خود را برای امر ظهور ابراز می دارد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: علت اینکه امام زمان(عج) از دیده ها پنهان است چون انسان ها آمادگی و قابلیت ظهور را پیدا نکردند. انسان منتظر اهل گنج اندوزی، خوردن مال یتیم، دشنام دادن، کلاهبرداری و مال حرام خوردن نیست./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات