۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۰۳۷۰۷
مدیر مدرسه علمیه الزهرا:

احیای شب نیمه شعبان، باید قلب ها را احیا کند

احیای شب نیمه شعبان، باید قلب ها را احیا کند
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(ع) گیشا گفت: احیای شب نیمه شعبان، باید احیایی باشد که در پرتو آن قلب ها احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم احیای شب نیمه شعبان در مدرسه علمیه الزهرا(ع) گیشا برگزار شد.

براساس این گزارش معصومه سادات صادقی مدیر همین مدرسه علمیه، ضمن تبریک ولادت حضرت ولی عصر (عج) به ایران سخنرانی پرداخت و گفت: احیا شب نیمه شعبان، باید احیایی باشد که در پرتو آن قلب ها احیا شود.

استاد حوزه با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره و ارتباط آن با زمان غیبت اظهارداشت:‌ در زیارت جامعه کبیره می خوانیم «مُؤمِنٌ بِإيابِكُم ، مُصَدِّقٌ بِرَجْعَتِكُمْ ، مُنْتَظِر لأمْرِكُم، مُرْتَقِبٌ لِدَولَتِكُم» که مرتبط با رجعت و بحث انتظار است.

وی با اشاره به مرتقب و منتظر بودن افزود: این دو کلمه هم خانواده هستند اما باهم تفاوت دارند،‌ مرتقب انتظار همراه با مراقبت است و انسان منتظر تلاش می کند تا این ظهور را درون خود ایجاد کند.

صادقی در ادامه با تاکید بر مرتقب بودن انسان منتظر گفت: براساس روایات؛ انسان منتظر ویژگی های زیادی دارد از جمله منتظر بودن، ورع اجتناب از گناه و کسب محاسن اخلاقی است که در این صورت می توان به چنین فردی منتظر گفت.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گیشا با تاکید بر اینکه انتظار یک نوع دیدن است،‌ گفت: انسان منتظر باید مراقب امور متعددی از جمله گفتار، ‌رفتار، سکنات و در یک کلام مراقب سبک زندگی خود باشد. 

وی اظهار داشت: اگر کسی منتظر حادثه بزرگ باشد، حادثه های کوچک او را ملتهب و مضطرب نمی کند. فرج و انتظار، حادثه بزرگ زندگی ماست.

استاد حوزه علمیه افزود: حادثه های زیادی در زندگی انسان ها رخ می دهد که ما به خاطر آنها ملتهب و مضطرب می شویم و این با منتظر بودن سازگاری ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوران غیبت را دوران غفلت خودمان از حادثه عظیمی که می خواهد اتفاق بیفتد، نکنیم و احیای ما در این شب، ‌بیداری چشم نباشد بلکه بیداری قلب باشد تا در زمره منتظران واقعی قرار گیریم تا مشمول رحمت الهی واقع شویم.

یادآور می شود این مراسم که از ساعت 23 آغاز و تا ساعت 3 بامداد ادامه یافت همچنین این مراسم با مدیحه سرایی و مناجات خوانی مداحان اهل بیت(ع) همراه بود./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات