۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۰۳۷۰۸
سخنران حرم مطهر رضوی:

مسأله ظهور امام زمان بین المللی است

مسأله ظهور امام زمان بین المللی است
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: نه تنها دین های الهی بلکه ادیان غیرالهی نیز به وجود امام زمان(عج) اذعان دارند و قصه امام زمان فراشیعه، فرا دین و فرا اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، سخنران حرم مطهر رضوی، شب گذشته در حرم مطهر رضوی با بیان این که قصه امام زمان فراشیعه، فرا دین و فرا اسلام است، اظهار کرد: داستان امام زمان بین المللی است و نه تنها دین های الهی بلکه ادیان غیرالهی نیز به وجود امام زمان(عج) اذعان دارند، اهل سنت حدود 30 کتاب در مورد این امام همام دارد.

وی اظهار کرد: اختلاف نظر شیعه و اهل سنت در مورد امام زمان(عج) در اسم، لقب و زمان تولد حضرت است اما در اصل وجود ولی عصر(عج) اختلافی وجود ندارد از جمله در بیانیه کنفرانسی با عنوان عقیده اهل سنت در مورد امام زمان(عج) که اوایل انقلاب وهابیان در مدینه برگزار کردند، این بود که داستان حضرت مهدی قابل انکار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به غیبت کبری و غیبت صغری امام زمان(عج) و نواب ایشان، ابراز کرد: امام زمان(عج) 4 نائب خاص در زمان غیبت صغری داشتند و بعد از آن در نامه ای به آخرین نائب خود می فرماید:«نایب بعد خود تعیین نکن؛ به مردم بگو غیبت طولانی است و هر کسی عجله کند، هلاک می شود؛ هر کسی تعیین وقت ظهور کند را تکذیب کنید؛ هر کسی را که ادعای ملاقات با من کرد را تکذیب کنید.»، ولی عصر(عج) امروز نائب خاص ندارد و مراجع نیابت فراگیر و عام دارند.

کارشناس مذهبی افزود: ملاقات امام زمان ممکن است اما نباید ادعا شود، چنانچه که در اسناد بزرگان دین دیده می شود که روش های ملاقات مختلف بیان شده است از جمله این که برخی ایشان را ملاقات کرده و در همان زمان می شناسند، برخی ملاقات کرده و بعد متوجه می شوند با امام زمان خود ملاقات کرده اند.

وی پیگیری علائم ظهور، تعیین زمان ظهور و ادعای ملاقات با ولی عصر(عج) را از آسیب های جدی در مهدویت بیان و اظهار کرد: علائم ظهور نشانه هایی است که راه گم نشود و تابویی است که نشان دهد راه را درست می رویم، هیچ روایتی نیست که بیان کند تا دنبال علائم ظهور باشید بنابراین دنبال علائم ظهور و تعیین زمان برای ظهور حضرت نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به ویژگی های خانواده و جامعه مهدوی اشاره و بیان داشت: خانواده رضوی، ولایی و علوی همان خانواده مهدوی است، در دوران غیبت توصیه شده است که به معنویت اهمیت دهید، امید را از دست ندهید، ایثار و فداکاری کنید و برای امام زمان هزینه کنید.

وی با تأکید بر این که نباید طولانی بودن غیبت ما را سست کند، ابراز کرد: در دوران غیبت باید ثابت قدم بود، متنظر حضرت باشیم، باید حضور امام زمان(عج) را احساس کنیم چون ایشان حاضر هستند اما ظاهر نیستند و از آسب های جدی است که ما حضرت را خارج از صحنه ببینیم چون ایشان در همه جا حضور دارند بنابراین یکی از وظایف مهم احساس حضور این امام همام است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات