۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۶۰۳۷۲۹
با حضور هزاران عاشق و منتظر؛

مراسم احیای نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

مراسم احیای نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد
مراسم احیای شب نیمه شعبان با حضور هزاران نفر از منتظران امام عصر(عج) همراه با قرائت دعای کمیل، ترتیل خوانی و قرائت مناجات شعبانیه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ویژه احیای شب نیمه شعبان سحرگاه یکشنبه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

برنامه‌های شب احیای نیمه شعبان که یکی از اعمال بافضیلت در این شب به شمار می رود و بعد از شب قدر در روایات شبی به عظمت آن نمی رسد،  با تلاوت دعای فرج و چهل مرتبه دعای اللهم عجل لولیک الفرج آغاز شد.

یکی از اعمال وارد شده در شب نیمه شعبان قرائت دعای کمیل است، از این رو در ادامه، مراسم دعای کمیل با مداحی حاج مهدی رسولی برگزار شد و در ادامه حاج مهدی فروغی از قاریان برجسته استان قم به ترتیل خوانی از سوره‌هایی از قرآن از جمله سوره یاسین که خواندن آن برای شب نیمه واردشده است، پرداخت.

قرائت دعاهای امام زمان(عج) و امام جعفر صادق(ع) در واحد مراسم و همین طور موعظه گویی توسط حجت‌الاسلام حیدری کاشانی بخش های بعدی این مراسم به شمار می رفت.

این استاد حوزه علمیه وجود، محبت و عرفان امام زمان(عج) را بهترین نفوس، محبت ها و عرفان ها برشمرد و تأکید کرد که راه سعادت و دوری از انحراف اتصال به ریسمان حضرت ولی عصر(عج) است.

در ادامه مراسم قرائت مناجات شعبانیه بانوای حاج مهدی سلحشور در مسجد مقدس جمکران با حضور پرشور زائران برگزار شد.

یادآورمی شود، برنامه احیای شب نیمه شعبان در بیش از 400 مسجد و حسینیه در سراسر کشور برگزار شد که در استان قم، علاوه بر مسجد مقدس جمکران در مسجد امام حسن عسکری(ع) نیز این برنامه برگزار شد./1330/پ203/ب1

ارسال نظرات