۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۶۰۳۷۷۲
رییس قوه قضاییه:

فساد زیبنده نظام اسلامی نیست | به جای دشمن به جوانان اعتماد کنیم

فساد زیبنده نظام اسلامی نیست | به جای دشمن به جوانان اعتماد کنیم
آیت الله رئیسی گفت: باید اجازه داد فساد در هیچ کجای نظام اسلامی لانه نکند و باید با ظلم و تبعیض مبارزه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه امروز در حرم مطهر رضوی، در جمع منتظران ظهور با بیان این که نیمه شعبان مولود انسانی کاملی است که زمین به برکت او پر از عدل و داد خواهد شد، گفت: ولادت امام عصر(عج) جلوه امید و دل دادگی به خدا است و برای همه بشریت آینده ای درخشان، نورانی همراه با عدالت، امنیت، رشد و تعالی را نوید می دهد.

وی با بیان این که اعتقاد به موعود در همه ادیان ابراهیمی و دینی  امری قطعی است، ابراز کرد: اعتقاد به موعود مربوط به فقط به شیعه نمی شود و تمام مذاهب اهل سنت و بزرگان آن ها نسبت به شخصیت ولی عصر بیش از 30 کتاب مستقل نوشته و در جای جای کتب تاریخی، حدیثی، کلامی و فقهی خود به  موعود و آمدن شخصیتی که عالم را نجات دهد، اشاره شده است.

آیت الله رئیسی به آثار اعتقاد به منجی بشریت اشاره و اظهار کرد: اعتقاد به موعود و آمدن منجی دارای اعتقاد عقیدتی و عملی بسیار دارد از جمله آثار عقیدتی آن اعتقاد به توحید، نبوت، معاد، امامت و عدل است همچنین صالح بودن از اثار اجرایی اعتقاد به موعود است چون کسی که منتظر مصلح است، خود باید صالح باشد و تمامی آن چه را که او می پسنددد را انجام دهد و از آن چه را که ایشان را ناخشنود می کند، دوری گزیند.

عدالت از شاخصه های جامعه مهدوی است

رییس قوه قضاییه با بیان این که بر پایه عدالت بودن از شاخصه های مهم جامعه مهدوی است، بیان کرد: در دین ما هیچ مفهومی بالاتر از عدالت بعد از توحید نیست و مسأله مهم در مورد عدالت این است که عدالت در متن جامعه اجرایی شود امروز به برکت اعتقاد به مهدویت و مدعود جامعه اسلامی امیدوار است و همه عالم امید به عدالت ولی عصر(عج) دارند.

وی با تأکید به داشتن امید در جامعه مهدوی، ابراز کرد: رسانه های بیگانه و امپراتوری خبری دشمن تلاش در مأیوس کردن در جامعه بشری هستند و اساس سینمای هالیود القای یاس در جوامع است.

آیت الله رئیسی  با اشاره به حکمرانی مکتب انضلام و انتظار در عالم گفت: مکتب انضلام یعنی مکتب ظلم پذیری و منضلم کسی است که  ظلم پذیر بوده و بستری برای ظلم ظالم فراهم می کند و چون بستر ظلم را فراهم می کند به اندازه ظالم مورد نکوهش است، در این مکتب به مردم القا می کنند که سرنوشت شما این است که به استکبار تن داده و آقایی کدخدا را بپذیرید.

رییس قوه قضایه با اشاره به ویژگی های مکتب انتظار، افزود: انتظار، مکتب امید، امید بخشی، اعتقاد به توحید و معاد، ایستادگی در راه هدف، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، اعتقاد به باورهای دینی، ایستادگی در برابر هدف، پویایی، تعالی و پیشرفت است.

بنای عالم هستی بر حق مداری استوار است

وی بیان کرد: هر چه قدر ظالمان توطئه و کارشکنی کنند و امپراتوری رسانه ای آن ها زشت ها را زیبا و زیبا را زشت جلوه دهند اما باطل جولانی دارد اما بنای عالم هستی بر حق مداری است و در نهایت این حق است که ماندگار می شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران روح امید را در جهان و ملت ها دمید، گفت: اهداف انقلاب اسلامی ایران همان اهداف جامعه مهدوی و مبارزه با ظلم و فساد و فقر است با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیاری از مردم ملت ها که ناامید شده بودند وقتی به موفقیت جمهوری اسلامی ایران نگاه کردند، روح امید در آن ها دمیده شد و حرکت را دوباره آغاز کردند.

رییس قوه قضاییه با بیان این که آینده از آن صالحین و متقین است، اظهار کرد: براساس آیات قرآن آینده جهان از آن صلحا است با همه مشکلاتی در عالم، وجود فساد و تباهی و همه بی عدالتی که بشریت را رنج می دهد، اعتقاد به مهدویت در انسان امید داده و معتنقد به حضرت مهدی(عج) هرگز دچار یاس نمی شود.

وی افزود: یاس القای شیطان است، نیمه شعبان نماد امید به خدا، امید به از بین رفتن مستکبرین و ختم شدن پرونده استکبار در عالم است.

حق خواهی و عدالت خواهی وظیفه منتظران ظهور است

آیت الله رئیسی با اشاره به گسترش مهدویت در جهان، تصریح کرد: شعاع اعتقاد به مکتب انتظار امروز عالم را فرا گرفته است و در بسیای از کشورها و ملت ها موضوع اعتقاد به مهدویت مطرح است و به آینده امیدوار هستند.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: زمینه های ظهور با همین دل دادگی و جان افشانی های جانبازان، شهدا و خانواده های آن ها فراهم می شود و در بیانیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب نیز رهبری به مسأله زمینه سازی ظهور تأکید داشته است و نظام جمهوری اسلامی به سمت و سویی حرکت می کند و حاکمیت عدل را می پذیرد.

وی مشکلات جامعه را نتیجه عملکرد مسؤولان دانست و گفت: سمت و سوی و اصل نظام به خوبی مشخص شده است و در جهت حاکمیت عدل است، این مشکلاتی که در جامعه وجود دارد نتیجه عملکرد مسؤولان است که باید با حرکت توفنده به سمت مکتب انتظار به پیش رویم.

آیت الله رئیسی حق خواهی و عدالت خواهی را وظیفه منتظر ظهور بیان و ابراز کرد: موضع ولی عصر(عج) عدالت خواهی و حق خواهی است، منتظر نیز باید آن چه مورد رضای ایشان است را انجام دهد و در مقام احقاق حق برآید همچنین عبادت و بندگی، اخلاص در عمل، توجه به دیگران، گره گشایی از مردم و توجه به مستضعفان، امر به معروف و نهی از منکر از دیگر وظایف منتظر موعود است.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: فساد زیبنده نظام اسلامی نیست، نباید اجازه داد فساد در هیچ کجای نظام اسلامی لانه کند و باید با ظلم و تبعیض مبارزه کنیم.

وی توکل به خدا، اعتماد به نفس  و توجه به داشته ها را رمز موفقیت دانست و گفت: دشمنان ما از اروپا تا آمریکا  تا کنون گرهی از ما نگشوده اند و امیدی به گره گشایی آن ها نداریم بلکه ما با توکل به خدا، توجه به دستان توانای ملت و امید به جوانان مشکلات را حل و گره گشایی می کنیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
جناب آیت الله رئیسی امید مردم به تغییرات در دستگاه قضایی و به تبع آن در کشور می باشند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
از مراتب انتظار، دعا و ذکر و ندبه خوانی است
1
0