۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۶۰۳۷۷۵
استاندار خراسان جنوبی در دیدار با آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت طلاب مقیم قم برای توسعه همه جانبه خراسان جنوبی

استفاده از ظرفیت طلاب مقیم قم برای توسعه همه جانبه خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی گفت: از ظرفیت عظیم طلاب و فضلای خراسان جنوبی مقیم استان قم برای توسعه همه جانبه استان خراسان جنوبی باید استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی امروز همزمان با نیمه شعبان با سفر به شهر مقدس قم با آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و نماینده ولی فقیه در استان قم دیدار کرد.

استاندار خراسان جنوبی در این دیدار بیان کرد: در حال حاضر طرح توسعه 1400 استان به دولت تحویل داده شده و تاکنون برخی از استان‌ها نیز برنامه 1420 را ارائه دادند.

معتمدیان افزود: اسفندماه 97 رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان سفر کرد و در این سفر مقرر شد حدود 5 هزار میلیارد تومان طی دو سال به استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: از این میزان اعتبار حدود 800 میلیارد تومان مربوط به حوزه اشتغال است و قرار شده 10 هزار واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد و افراد کم بضاعت و نیازمند در استان ساخته شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سیلاب اخیر 527 واحد مسکونی در استان دچار آسیب شده و احداث مسکن یکی از نیازهای خراسان جنوبی است، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نیروی انسانی مغفول مانده و باید از این ظرفیت در جهت کمک و توسعه همه جانبه استان بهره مند شد.

معتمدیان با بیان اینکه کمبود منابع آبی یکی از مشکلات استان است و خشکسالی صربه بزرگی به استان وارد کرده است، گفت: صنایع فرآوری محصولات معدنی یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های استان است که می‌توان از این طریق تولید ثروت کرد.

وی افزود: تاکنون 2 هزار و 300 سازه آبخیزداری نیز با هزینه 60 میلیارد تومان و ظرفیت 80 میلیون مترمکعب در استان ساخته شده و در حال حاضر نیز 60 میلیون مترمکعب آب در این سازه‌ها ذخیره شده است.

استاندار خراسان جنوبی یکی از آسیب‌های استان را خام فروشی محصولات کشاورزی دانست و تصریح کرد: با این خام فروشی چند برابر ارزش افزوده، سود و ثروت از خراسان جنوبی به استان‌های دیگر می‌رود.

معتمدیان بیان کرد: از ظرفیت عظیم طلاب و فضلای خراسان جنوبی مقیم استان قم برای توسعه همه جانبه استان خراسان جنوبی باید استفاده شود و برای معرفی ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی نیازمند همکاری و همفکری روحانیون و فضلای استان هستیم

همچنین آیت الله سعیدی نیز در این دیدار با اشاره به بهره گیری از ظرفیت علما و روحانیون گفت: علما و روحانیون سرمایه‌های نیروی انسانی خراسان جنوبی هستند که می‌توان با بهره گیری از اندیشه‌های آن‌ها آینده این استان را متحول کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم، خراسان جنوبی را استانی عالم خیز دانست و بیان کرد: این استان دارای شخصیت‌های فقیه و دانشمند است که می‌توان از این پتانسیل بهترین استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های توسعه بلندمدت و پایدار در خراسان جنوبی تدوین شود، تصریح کرد: می‌توان با همدلی و همفکری طلاب و روحانیون استان امورات را در خراسان جنوبی پیش برد.

آیت الله سعیدی افزود: اولویت‌های توسعه باید به گونه‌ای طراحی و تدوین شود که مدیران بعدی نیز این مسیر را ادامه دهند و برنامه‌ها به صورت کارشناسی باشد.

بر اساس این گزارش، استاندار خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی طلاب و روحانیون خراسان جنوبی مقیم استان قم شرکت و با بهرام سرمست استاندار قم نیز دیدار کرد./9314/د102/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات