۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۰۳۷۸۷

مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی برگزار شد

مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی برگزار شد
مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی با حضور آیات مصباح یزدی، صدیقی و رشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی عصر جمعه با حضور آیات مصباح یزدی، صدیقی و رشاد و شخصیت های کشوری و لشکری و فضلای حوزه علمیه برگزار شد.

ابتدای این محفل با قرائت قرآن و مدیحه سرایی طلبه جوان حجت الاسلام شمس آغاز و در ادامه آیت الله صدیقی به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه استاد سطوح عالی حوزه آیت الله صدیقی با اشاره به اهمیت دین اظهار داشت: بشریت با دین به سرمنزل مقصود می رسد و دین قانون، نظم، سیاست و مدیریت علم، اخلاق و عرفان و هنر است.

وی گفت: در این راستا فطرت بشریت عطش هایی در وجودش وجود دارد و تامین کننده نهایی آن حضرت ولی عصر(عج) هستند و آن نیازهایی از جمله عدالت و امنیت و اخلاق که گمشده بشریت اند.

آیت الله صدیقی در پایان با اشاره به ظهور امام زمان گفت: زمانی که ولی زمان ظهور می کند، انسان را به عقلانیت دعوت و نهال عقل را می نشاند و ثمرات عقل برای بشریت شیرین می شود و در این راستا علم و اخلاق نیز بیش از پیش رونق می گیرد.

در ادامه این محفل که به مناسبت ایام نیمه شعبانیه و عمامه گذاری طلاب برگزار شده بود، آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: وجود فعلی رایج در عالم وجود تدریجی و هیچ سنخیتی با وجود نوری آن ها ندارد.

استاد فلسفه و کلام حوزه علمیه ابراز داشت: غایت خلقت وجود انسان است، لکن وجود او با وجود نوری اهل بیت هم قرینه نیست و این وجود، وجود کاملا جسمانی است برخلاف وجود نورانی ابتدایی اهل بیت که مطرح می شود.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به سیر تدریجی وجود بشریت گفت: وجود انسان سیر تکاملی تدریجی دارد و این مقدمات فراهم می شود تا چنین بشری خلق شود به مثابه باغبانی که برای رسیدن به میوه باید مقدماتی همچون کاشتن بذر و داشت و در نهایتا برداشت را مورد بررسی قرار دهد.

 وی در پایان گفت: وجود نوری با وجود جسمانی کاملا متفاوت و مرتبه دیگری از وجود است که اطلاعات و شناختی از آن نوع وجود در دست نیست./۸۱۱/پ203/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات