۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۰۳۸۰۹
حجت الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با رسا:

دستگاه قضا قانون "حسابرسی به اموال مسؤولان" را با جدیت پیگیری کند

دستگاه قضا قانون
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس حضور آیت الله رئیسی در رأس قوه قضاییه را نویدبخش تحول در دستگاه قضا دانست و گفت: دستگاه قضا باید حسابرسی به اموال مسؤولان را پیگیری کند.
حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره حضور آیت الله رئیسی در جایگاه ریاست دستگاه قضا، اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف آیت الله رئیسی در جایگاه ریاست دستگاه قضا، باید ایجاد انسجام بیشتر در ساختار این قوه مهم باشد.

وی ادامه داد: باید قوه قضائیه به سمتی حرکت کند که در آن تخصص حرف اول را بزند. برای مثال در سازمانی همچون «دیوان عدالت اداری» افرادی حضور داشته باشند که از تخصص لازم در کنار پاکدستی برخوردار باشند. در تمامی دادگاه‌های مهم کشور نیز افرادی در رأس کار قرار گیرند که در بالاترین سطح از تخصص باشند و همین میزان تخصص نیز هرساله مورد سنجش قرار گیرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی پارلمان تصریح کرد: مبارزه با فساد چه در داخل دستگاه قضا و چه تمامی دستگاه‌های کشور موضوع بسیار مهمی است که آیت الله رئیسی باید در شروع کار خود به آن توجه جدی نشان دهند.

وی گفت: یک قانون با عنوان «حسابرسی به اموال مسؤولان» در کشور مطرح شد که از تیم جدید قوه قضائیه انتظار داریم با جدیت این قانون را پیگیری کرده و برای تصویب نهایی به پارلمان برسانند.

حجت الاسلام نوروزی بیان داشت: آیت الله رئیسی یک فرد عمل‌گرا است و به هیچ عنوان در مجادلات سیاسی ورود نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: آیت الله رئیسی در سمت جدید خود قطعا موفق خواهند شد. زیرا ایشان علاوه بر عمل‌گرا بودن، از بدنه دستگاه قضا هستند و به امورات مختلف اشراف لازم را دارند. /۸۵۶/ت301/ق
ارسال نظرات