۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۰۳۸۵۰
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

چرا عده ای از کمک های انسان دوستانه نیروهای مقاومت به سیل زدگان وحشت دارند؟

چرا عده ای از کمک های انسان دوستانه نیروهای مقاومت به سیل زدگان وحشت دارند؟
عضو هیأت رییسه خبرگان با انتقاد از حاشیه سازی ها درباره حضور نیروهای امدادی جبهه مقاومت برای کمک به سیل زدگان، حضور نیروهای مقاومت را در راستای توافق ایران و عراق دانست.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با انتقاد از حاشیه سازی ها درباره ورود نیروهای امداد جبهه مقاومت به کشور برای کمک به سیل زدگان تأکید کرد که هیچ نیروی نظامی وارد ایران نشده است بلکه نیروهای حشدالشعبی، نجباء و مقاومت اسلامی عراق در قالب نیروهای امدادگر و خدمت رسان به ملت ایران، هلال احمر و قرارگاه های مردمی در کشور حضور پیدا کردند.

وی افزود: حضور نیروهای مقاومت در قالب حقوق بشردوستانه و کنوانسیون های 4 گانه ژنو نه تنها در مانند سیل و بلایای طبیعی بلکه حتی در دوران جنگ ها هم مشروعیت بین المللی دارد و هرگونه ایجاد محدودیت و مانع تراشی برای جلوگیری از کمک رسانی های بشر دوستانه جنایت علیه بشریت محسوب می شود.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نیروهای مقاومت در قالب موکب های حسینی به سیل زدگان خدمت رسانی می کنند، اظهار داشت: همانگونه که در ایران موکب های حسینی تشکیل شد، نیروهای مقاومت نیز برای خدمت رسانی موکب های حسینی را تشکیل دادند و در حال کمک رسانی هستند.

وی ادامه داد: حضور نیروهای مقاومت در کشور در قالب توافق های بین دو کشور ایران و عراق و برای اثبات این است که ملت عراق در کنار ملت ایران قرار دارد، نیروهای مقاومت عراق برای امر انسان دوستانه با عنوان "رد جمیل" وارد ایران شدند و می گویند ایران ما را در زیر آتش رها نکرد و ما هم در زمان سیل ملت ایران را رها نمی کنیم.

آیت الله کعبی با بیان این که نیروهای جبهه مقاومت برای خدمت رسانی به مردم در استان های لرستان، گلستان و خوزستان حضور پیدا کردند، ابراز داشت: بیشتر فعالیت های نیروهای مقاومت در قالب کاروان های حسینی بوده و امداد رسانی برادران عزیز عراقی در امتداد اربعین حسینی است.

وی حضور نیروهای مردمی کشور و نیروهای مقاومت را رزمایش خدمت حسینی دانست و عنوان کرد: حضور نیروهای مقاومت عراقی برای اثبات برادری و انسان دوستی دو ملت ایران و عراق است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از حاشیه سازی ها درباره حضور نیروهای مقاومت در ایران تصریح کرد: تبلیغاتی که ضد این خدمات انسانی می شود در امداد دشمنی با دوستی و برادری ملت ها است.

وی اضافه کرد: چرا عده ای از خدمات انسان دوستانه در قالب کاروان های حسینی و در امتداد اربعین حسینی به وحشت می افتند؟ شعار نیروهای مقاومت پاسخ به احسان ایران است، نیروهای مقاومت عراق با شعار "حب الحسین یجمعنا" زیر پرچم امام حسین(ع) و در راستای برادری دو ملت خدمت رسانی می کنند، حضور نیروهای مقاومت در راستای شعر سعدی است که چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که خدمات نیروهای مقاومت عراق مردمی است نه دولتی، گفت: دولت عراق مانند بقیه دولت ها در قالب هلال احمر، ارتش و نیروهای نظامی می تواند خدمات خود را در قالب تفاهم نامه ای به هلال احمر ایران برساند اما نیروهای مقاومت در قالب موکب های حسینی و در امتداد اربعین، در چارچوب قوانین هلال احمر و صلیب سرخ بین المللی خدمات انسان دوستانه مردمی ارائه می دهند.

وی افزود: یک عده نباید بی جهت عصبانی شوند و حاشیه سازی کنند، کسانی که برای حضور نیروهای مقاومت اسلامی در ایران حاشیه سازی می کنند باید علیه ترامپ و آمریکا موضع گیری کنند که حساب های هلال احمر ایران را مسدود کرده و مرتکب جنایت بشری شده است.

محمد قمین
ارسال نظرات