۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۰۳۸۵۵

طرح اعزام زائران حرم حسینی به عتبات عالیات کلید خورد

طرح اعزام زائران حرم حسینی به عتبات عالیات کلید خورد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از اجرای ششمین دوره طرح اعزام زائران حرم حسینی به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی عزیزی در ارتباط با اجرای طرح اعزام زائران حرم حسینی به عتبات عالیات اظهار داشت: این طرح شامل اعزام زائران به عتبات عالیات از محل درآمد موقوفات بر اساس نیت واقفانی است که با هدف اعزام زائر به کربلا وقف داشته‌اند.

وی ادامه داد: این زائران از سراسر کشور در قالب یک کاروان شامل خدام، هیئت امنا و همچنین افرادی هستند که به علت عدم توانایی در تامین هزینه به عتبات عالیات تاکنون تشرف پیدا نکرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام شناسایی افراد نیازمند مطابق نیات واقفان، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور، شفاف سازی و اطلاع رسانی در خصوص مصرف عوائد موقوفات، زمینه سازی، ترغیب و جذب خیران در امر ایجاد وقف جدید و خدمت رسانی به افرادی که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده‌اند را از اهداف این طرح برشمرد.

وی با بیان اینکه از مجموع این افراد سهم ایلام چهار نفر است افزود: این کاروان 450 نفره به مدت 9 روز به عتبات عالیات اعزام شده اند.

استان ایلام اگرچه دارای بیش از یک هزار مکان وقفی است ولی عمده این وقف ها منفعتی هستند.

پائین بودن تعداد موقوفات انتفاعی و درآمد زا یکی از مشکلات این استان و یکی از دلایل پائین بودن تعداد اعزام زائران ایلام در قالب طرح اعزام زائران حسینی محسوب می‌شود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات