۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۸۵۸
امام‌جمعه ارومیه:

آراستگی به لباس تقوا به تشکیل جامعه مهدوی منجر می‌شود

آراستگی به لباس تقوا به تشکیل جامعه مهدوی منجر می‌شود
امام‌جمعه ارومیه گفت: آراستگی عمومی آحاد مردم به خصیصه تقوا به تشکیل جامعه مهدوی منجر شده و زمینه‌های ظهور را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی در مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان و آیین ملبس شدن تعدادی از طلاب به لباس روحانیت با تبریک سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: باید به خود طلاب و خانواده‌هایشان تبریک گفت چرا که طوری تربیت یافته‌اند که مسیر سربازی امام زمان (عج) و تبلیغ دین مبین اسلام را برای زندگی خود برگزیده‌اند.

وی گفت: بر اساس ایات و روایات اگر والدین فرزندانشان را خوب تربیت کنند در روز قیامت از اعمال خیر فرزندانشان بهره‌مند خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی با بیان روایتی از امام صادق (ع) گفت: انسان بعد از مرگ دستش از اعمالش کوتاه می‌شود مگر در سه مسئله و یکی از آنها علمی است که از خود به یادگار گذاشته و مردم از آن بهره‌مند می‌شوند، دومی عبارت است از صدقه جاریه (وقف) و سومی فرزند صالح است که بعد از مرگ والدین نیز با اعمال خیر و نیک موجبات مغفرت و ثواب را بر والدینشان فراهم می‌کنند.

امام جمعه ارومیه به اهمیت تبلیغ و تشویق فرزندان برای انتخاب مسیر طلبگی اشاره کرده و افزود: در روز قیامت زمانی که همه بندگان جمع می‌شوند، اعمال بندگان را وزن می‌کنند و بر همه نمایان می‌شود که فضیلت مرکب قلم علما بر خون شهیدان ارجحیت دارد و این نشان از اهمیت فراگیری علوم دینی است و اگر قلم و بیان امام خمینی (ره) نبود شهدایی مانند باکری‌ها و امینی‌ها تربیت نمی‌شدند و اگر آموزه‌های مقام معظم رهبری نبود شهید حججی‌ها و شهدای مدافع حرم تربیت نمی‌شدند.

وی با بیان فضیلت‌های حضرت ولی عصر (عج) گفت: زمانی که آن حضرت ظهور کند خداوند به‌واسطه او زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد و حکومت زمین در دستان صالحان خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی با بیان روایتی از امام باقر (ع) اظهار داشت: زمانی که قیام حضرت ولی عصر (عج) اتفاق افتند حضرت دست مبارکش را بر سر دوستدارانش می‌کشد تا میزان اندیشه‌های آنها بالا رود و با عنایت حضرت مردم عاقلانه و اخلاق مدار رفتار می‌کنند.

وی افزود: در زمان قیام حضرت تمامی امکانات عالم در اختیار حضرت خواهد بود تا به حضرت برای برپایی حکومتی عادلانه در جهان یاری و همراهی کنند و زمانی که حضرت ظهور کند هر ساله دو بار به مردم عیدی می‌دهد و بخشش می‌کند و تمامی اموال دنیا در دستان امام زمان (عج) خواهد بود و حضرت با عدالت در بین مردم عمل می‌کنند تا به حدی که فقیری در جامعه نخواهد ماند و همه مردم موحد خواهند شد و دنیایی شبیه بهشت را فراهم کند.

امام جمعه ارومیه به مقام والای منتظران ظهور اشاره کرده و گفت: هر کس بمیرد در حالی که منتظر حضرت باشد بمانند کسی است که در رکاب حضرت حضور دارد و تنها راه رسیدن به این مقام داشتن ترس از خداوند باشد و با اخلاق و تقوا باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی با اشاره به ویژگی‌های منتظران واقعی در آخرالزمان گفت: همه ما منتظر ظهور حضرت هستیم و لازم است با افزایش تقوا، خودسازی و اخلاق خوب زمینه ساز ظهور حضرت باشیم.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات