۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۰۳۸۶۲

ارسال بیش از ۶۶ میلیارد ریال کمک برای سیل‌زدگان گلستان

ارسال بیش از ۶۶ میلیارد ریال کمک برای سیل‌زدگان گلستان
جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین گفت: تاکنون در مجموع ۶۶ میلیارد و ۴۴۱میلیون ریال با کمک‌های مردمی به استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان ارسال کردیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس برزگر در نشست خبری که به مناسبت تشکیل سپاه پاسداران با حضور خبرنگاران در سالن جلسات سپاه برگزار شد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب، کمیته انقلاب اسلامی تشکیل شده بود که وظیفه حفظ امنیت را برعهده داشت اما با توجه به ضرورتی که حضرت امام تشخیص دادند و از طرفی کینه‌توزی‌ها و خصومتی که استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی داشت باید نیروهای پای کاری را برای روز مبادا آماده می‌کردیم.

وی افزود: توطئه‌های فراوانی علیه این انقلاب شکل گرفت اما به همت امام راحل، درایت ایشان و همت نیروهای انقلابی تمام این توطئه‌ها خنثی شده است.

جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج)قزوین با اشاره به اقدامات عمرانی سپاه اضافه کرد: بنا به درخواست دولت‌های گذشته و فعلی سپاه در عرصه‌های سازندگی اقدامات زیادی در حوز‌ه‌های مختلف از جمله آب‌رسانی و گازرسانی انجام داده است‌.

برزگر ادامه داد: در سیل اخیر براساس ابلاغ فرماندهی کل قوا، سپاه نقش پررنگی در خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان داشت و سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین جزو ۷ استان معین استان گلستان بود که الان هم اقدامات موثری را در این استان انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: همه اینها نشان می‌دهد که انقلاب مسیر خود را به خوبی طی می‌کند و تاکنون به فضل الهی، تدبیر رهبری و همت نیروهای مسلح استکبار را شکست دهند و ایران را به پیروزی برسانند.

جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج)قزوین تصریح کرد: سپاه با توجه به مأموریتی که به صورت کلان بر عهده دارد تقسیم کار انجام داده و به دلیل نزدیکی مکانی به استان گلستان، معین این استان شدیم.

برزگر گفت: سیمین‌شهر و ۱۲ روستای استان گلستان به سپاه استان قزوین محول شد و برای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان این منطقه امکانات مورد نیاز را تهیه و ارسال کردیم.

وی بیان کرد: در مجموع ۶۶ میلیارد و ۴۴۱میلیون ریال با کمک‌های مردمی به استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان ارسال کردیم.

جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج)قزوین افزود: کمک‌های مردمی از طریق بسیج اقشار، مساجد و ستادهای مختلف جمع‌آوری شده و هنوز هم این اقدامات ادامه دارد اما نسبت به هفته‌های اول به برخی از تجهیزات نیازی نیست زیرا نوع خدمات مورد نیاز سیل‌زدگان تغییر یافته است.

برزگر اضافه کرد: مأموریت ما در استان گلستان رو به اعباتمام است و در استان لرستان خدمات اولیه به جای خوبی رسیده و ادامه این خدمات‌رسانی به مأموریت دوم بستگی دارد.

وی ادامه داد: در استان گلستان ارتش با بزرگترین دستگاه لایروبی که در اختیار داشت، اقدامات لازم را انجام داد اما همه این مناطق سیل‌زده از جمله استان خوزستان به لایروبی نیاز نداشت.

جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج)قزوین خاطرنشان کرد: استنباط آن‌ها این است که در عرصه‌های مختلف سپاه جلوی آن‌ها می‌ایستد که استنباط غلطی است زیرا تمام ملت ایران در برابر استکبار می‌ایستند.

سپاه قزوین در آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های متنوعی دارد

برزگر اظهار کرد: در سپاه استان قزوین در آسیب‌های اجتماعی کارهای بسیار خوبی انجام داده و در ۲ مرحله و هر محله۷ برنامه با صدا و سیما داشتیم که افراد زیادی در بحث موادمخدر شناسایی شدند.

وی افزود: در بخش‌های فرهنگی هم سعی کردیم برنامه‌های متنوعی با همکاری دستگاه‌های اجرایی فرهنگی داشته باشیم اما چون همه در حال تلاش هستند، نمی‌خواهیم این اقدامات فقط به اسم سپاه پررنگ شود.

جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج)قزوین اضافه کرد: تعداد قابل توجهی از مساجد روستاهای الموت امام جماعت ثابت دارند که کار فرهنگی انجام می‌دهند که فقط بخشی از کارهای فرهنگی سپاه به شمار می‌رود.

برزگر ادامه داد: در بخش درمان با همت بسیج جامعه پزشکان اکیپ‌های مختلفی را به مناطق محروم استان اعزام می‌کنیم.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات