۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۶۰۳۹۳۰
رای الیوم عنوان داشت:

مواضع سعودی در حال سوق دادن اردن به سمت مرجعیت دینی نجف و قم است

مواضع سعودی در حال سوق دادن اردن به سمت مرجعیت دینی نجف و قم است
یک روزنامه فرامنطقه ای طی یادداشتی به مواضع سعودی درباره فلسطین و اردن پرداخت و نوشت که این کشور در پی مواضع یاد شده در حال تمایل به سمت مرجعیت دینی نجف و قم است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم طی یادداشتی به مواضع سیاسی اردن در ارتباط با عربستان پرداخت و نوشت: مقامات اردن در پی مواضع سعودی درباره معامله قرن در حال تمایل به سمت محوری است که این کشور را از لحاظ سیاسی به ایران و از لحاظ دینی به مرجعیت نجف و قم نزدیک تر خواهد کرد.

به نوشته رای الیوم، با اینکه عربستان سعودی در حال مانع تراشی در مسیر سیاست خارجی  اردن برای روابط این کشور با عراق و همپیمانان ایران است، ولی مقامات اردنی در حال گسترش این روابط هستند که برای نمونه می توان به مشارکت این کشور در نشست بغداد اشاره کرد.

 اردن که مدعی قیمومت هاشمی بر قدس و اماکن مقدس فلسطین است، ملاحظاتی درباره معامله قرن دارد که آمریکا پس از ماه مبارک رمضان با هدف توافق نهایی با کشورهای عربی از آن رونمایی خواهد کرد.

گفتنی است که مواضع سیاسی تنش آمیز میان اردن و عربستان درباره فلسطین موجب شده است تا این دو کشور اختلافاتی بی سابقه را در سیاست خارجی تجربه کنند./983/ب

ارسال نظرات