۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۰۳۹۳۷
مسؤول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان خبر داد؛

هزار و ۵۰۰ طلبه حوزه علمیه خراسان در انتظار اعزام به مناطق سیل‌زده

هزار و ۵۰۰ طلبه حوزه علمیه خراسان در انتظار اعزام به مناطق سیل‌زده
مسؤول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: هزار و ۵۰۰ طلبه این حوزه علمیه در انتظار اعزام به مناطق سیل‌زده کشور در قالب اردو‌های جهادی هستند.

حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری، مسؤول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به تداوم اردوهای جهادی طلاب و حوزویان حوزه علمیه خراسان در مناطق سیل‌زده کشور، اظهار کرد: تاکنون هزار و 200 طلبه از مدارس علمیه استان‌های سه‌گانه خراسان در قالب اردوهای جهادی به مناطق سیل‌زده استان‌های مختلف اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به نام‌نویسی خیل کثیری از طلاب و روحانیان برای حضور در مناطق سیل‌زده و فعالیت جهادی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار و 500 طلبه دیگر برای حضور جهادی در مناطق سیل‌زده اعلام آمادگی کرده و در انتظار اعزام به استان‌های سیل‌زده هستند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با عاقلانه، عارفانه و عاشقانه توصیف کردن خدمت گروه‌های جهادی طلاب به مردم آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده افزود: خدمت خالصانه طلاب نسبت به آسیب دیدگان سبب تغییر نگرش مردم نسبت به حوزه‌های علمیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم نوعی تبلیغ عملی نسبت به فعالیت‌های حوزه‌های علمیه و مردمی بودن طلاب بوده و تبلیغات سوء و منفی دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب علیه حوزویان را خنثی می‌کند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با بیان این‌که در خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان، طلاب هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیستند، اظهار داشت: گروهای جهادی اعم از بسیجیان و طلاب در حوادث اخیر تمام توانشان را در راه خدمت‌گزاری به مردم به کار برده و چه در بین سیل‌زدگان شیعه و چه در میان حادثه دیدگان اهل سنت با تمام توان به امدادرسانی پرداختند.

وی از آمادگی حوزه علمیه خراسان برای اعزام گروه‌های جهادی دیگر به خراسان شمالی خبر داد و خواستار آسیب‌شناسی و مشخص کردن نیازهای اساسی سیل‌زدگان خراسان شمالی شد تا به‌صورت شایسته خدمات‌رسانی شود.

مسؤول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنانش وضعیت حوزه علمیه خراسان شمالی را به لحاظ تعداد طلاب، کمیت و کیفیت آموزش رو به رشد دانست و بر تداوم این روند تأکید کرد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات