۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۰۳۹۵۴
مسؤول بسیج طلاب کاشان:

گروه‌های جهادی کاشان به مناطق سیل زده اعزام شدند

گروه‌های جهادی کاشان به مناطق سیل زده اعزام شدند
مسؤول بسیج طلاب کاشان از اعزام طلاب و روحانیان منطقه کاشان در قالب گروه‌های جهادی بسیج طلاب به استان‌های سیل زده کشور خبر داد.
حجت الاسلام قاسم پایواره در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: نزدیک به ۸۰ نفر از طلاب و روحانیان منطقه کاشان شامل شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل نطنز و نراق در قالب گروه‌های جهادی بسیج طلاب به استان‌های سیل زده کشور اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه کمک به مردم باید به عنوان یک سنت حسنه و رسالت در کنار سایر رسالت‌های حوزه قرار داشته باشد، افزود: طلاب و روحانیان شهرستان کاشان کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به استان‌های سیل زده كشور ارسال کردند.

حجت الاسلام پایواره با تأکید بر اینکه خدمات اجتماعی سبب محقق شدن هدایت دینی و سیاسی جامعه می‌شود، اظهار داشت: همانگونه که هدایت دینی و سیاسی جامعه مستمر است و مقطعی نیست، خدمات اجتماعی نیز نباید مقطعی باشد، از این رو طلاب و روحانیان ارائه این خدمات را جرو رسالت‌های مستمر خود می‌دانند.

همچنین حجت الاسلام میثم حاجی احمد رییس بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان نیز از اعزام حدود یک هزار طلبه و روحانی اصفهانی در قالب گروه‌های جهادی بسیج طلاب به استان‌های سیل زده کشور خبرداد و افزود: استان اصفهان بیشترین آمار اعزام طلاب و روحانیون به استان‌های سیل زده در بین استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، استان اصفهان از ابتدای آغاز سیل در کشور به عنوان استان معین سه استان گلستان، لرستان و خوزستان انتخاب و معرفی شده است.

حجت الاسلام حاجی احمد گفت: همه اعزام‌ها با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و بسیج طلاب و روحانیون انجام شده و در حال حاضر نیز متقاضیان زیادی برای اعزام به استانه‌های سیل زده ثبت نام کرده اند و حدود ۴۰۰ نفر داو طلب در قالب ۱۰ گروه جهادی آماده تا جایگزین شوند.

وِی افزود: نیرو‌های خدمات رسان روحانی و طلاب شهرستان‌های اصفهان، آران و بیدگل، کاشان، گلپایگان فریدن، فریدونشهر، تیران، گلپایگان، خمینی شهرو خوانسار با تجهیزات کامل اعزام شدند.

رییس بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان گفت: مردم استان‌های سیل زده که گرفتار شده و نیاز به یاری دارند تا زمانی که موضوع سیل جمع نشده طلاب و روحانیون در کنار مردم خواهند ماند تا هم کار فرهنگی انجام دهند و هم خدمت رسانی کنند./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات