۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۰۳۹۷۲

تشریح اقدامات آستان قدس رضوی در مناطق سیل زده خوزستان

تشریح اقدامات آستان قدس رضوی در مناطق سیل زده خوزستان
صادقی با بیان اینکه اقدامات آستان قدس رضوی در سطح استان خوزستان، پساسیلی است، گفت: در خوزستان در زمینه ساخت منازل، وسایل زندگی، اشتغال، مسائل بهداشتی ورود می کنیم.
حامد صادقی، سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه دفاتر نمایندگی از لحظات اولیه وقوع سیل در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران پای کار بودند، اظهار داشت: آستان قدس در حوزه حوادث غیرمترقبه اعم از سیل دو نوع خدمات ارائه می‌کند که بخش اول آن شامل خدمات فوریتی و امدادی همچون نجات و امداد، توزیع غذا، نجات اموال است.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در بخش دوم، خدمات آستان قدس رضوی برآورد خسارت وارد شده به زمین کشاورزی، منازل مسکونی، دام و طیور و پرداختن به آلام روحی و روانی است، تصریح کرد: در زمینه خدمات فوریتی و امدادی آستان نسبت به اعزام گروه‌های جهادی و بسیج خادمیاران، اهدای غذا، آب، پتو و مایحتاج اولیه زندگی پرداخته است البته باتوجه به زمان‌های وقوع سیل در گلستان و مازندران، خدمات‌دهی آستان قدس در زمینه فوریتی و امدادی و برآورد خسارت به صورت همزمان آغاز شد.

صادقی با اشاره به اینکه در استان‌های شمالی سیل‌زده کشور افزون بر نمایندگی آستان قدس، بنیاد کرامت نیز حضور محکمی داشت، افزود: آستان در هرکدام از استان‌های سیل‌زده به برپایی آشپزخانه‌ها با ظرفیت پخت و پز تعداد بالای غذا پرداخته است، اما در خوزستان با توجه به راه‌اندازی آشپزخانه‌های بسیار از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات در سطح استان، آستان قدس رضوی در زمینه تأمین اقلام برای پخت و پز ورود کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد آستان قدس رضوی در مسأله سیل ورود براساس احساس خلأ و عدم شتاب‌زدگی در خدمات‌رسانی است، تصریح کرد: در خوزستان به دنبال اقدامات پساسیل هستیم و در این باره در زمینه منازل، وسایل زندگی، اشتغال، مسائل بهداشتی، اسکان موقت و احشام و دام مردم صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی با بیان این‌که رسیدگی به سیل‌زدگان در اولویت تولیت آستان و مجموعه است، گفت: اقدامات آستان قدس رضوی براساس مطالعه و تحقیق صورت می‌گیرد که در این باره کاروان‌های فرهنگی در جمع سیل‌زدگان حضور پیدا می‌کنند تا به کاهش آلام سیل‌زدگان در حوزه فرهنگی که به عنوان اولویت دوره جدید خدمات آستان قدس رضوی، بپردازند.

صادقی با بیان اینکه اقدامات معیشتی و اشتغالی برای سیل‌زدگان کار زیرساختی است، افزود: در حوزه کشاورزی نیز به دنبال تغییر الگوی کشت، اعطای علوفه برای احشام و ارائه تجهیزات و وسایل هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ گروه جهادی به مناطق سیل زده اعزام شدند، خاطرنشان کرد: توزیع گوشت ۷۵ راس گوسفند از سوی آستان و همچنین ارسال روزانه ۵ وانت حاوی بسته‌های غیرخوراکی از قبیل پتو، البسه، وسایل بهداشتی و سایر ملزومات سیل زدگان که به همت مردم تهیه شده تاکنون صورت گرفته است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات