۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۰۴۰۰۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

۲۸ امام‌زاده و بقعه متبرکه در خراسان شمالی بازسازی و احداث شد

۲۸ امام‌زاده و بقعه متبرکه در خراسان شمالی بازسازی و احداث شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از تعمیر، بازسازی و احداث ۲۸ امام‌زاده و بقعه متبرکه در خراسان شمالی در طی سال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به تعمیر و بازسازی 28 امام‌زاده و بقعه متبرکه در طی سال گذشته، اظهار داشت: هزینه بخش قابل‌توجهی از این تعمیرات توسط کمک‌های مردم و خیرین و هیئت‌امنا پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بخشی از این هزینه‌ها هم توسط بخش دولتی تأمین شد، افزود: بازسازی و مرمت بقاع متبرکه نیازمند کمک و تأمین اعتبار بیشتری است و امیدواریم خیرین و دولت یاری کرده تا بتوانیم امام‌زاده‌های نیازمند به تعمیر و مرمت در استان را تکمیل کنیم.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: به‌طور یقین در بحث بازسازی و تعمیر امام زادگان و بقاع متبرکه اگر کمک‌های مردم خیراندیش استان نبود ما نمی‌توانستیم این تعداد از بقاع متبرکه را بازسازی تکمیل و احداث کنیم که شایسته قدردانی است.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته دو هزار و 700 مترمربع بقاع متبرکه بازسازی و مرمت و دو هزار و 100 مترمربع بقاع متبرکه تکمیل و 450 مترمربع بقاع متبرکه احداث و توسعه پیدا کرد.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: در بحث بازسازی و مرمت، تکمیل و احداث بقاع متبرکه استان عملیات نازک‌کاری و سفت‌کاری، دیوارکشی، محوطه‌سازی، آیینه‌کاری و کاشی‌کاری ازجمله امورات اجرایی و عمرانی انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از بقاع متبرکه که موردبازسازی و تعمیر قرارگرفته‌اند می‌توان امامزاده ابراهیم (ع) کلاته سهراب، امامزاده بی‌بی فاطمه، امامزاده سید عباس (ع)، امامزاده عبدالرحمن خرق، امامزاده نورالله مرغزار، امامزاده سید احمد و محمود چمن بید را نام برد.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: امامزاده سید جعفر کوشکی، امامزاده عبدالرحمن قوشخانه، امامزاده سید جعفر سیاه دشت و امامزاده ایوب پیغمبر شهرستان بجنورد هم ازجمله اماکن متبرکه هستند که در طی سال گذشته موردبازسازی، مرمت، احداث و توسعه قرار گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با قدردانی از کمک و همت مردم، خیران و هیأت‌امنا امام زادگان، گفت: مردم و خیران همواره در بازسازی و مرمت امام زادگان و بقاع متبرکه این سازمان را یاری کرده‌اند که شایسته قدردانی است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات