۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۰۴۰۳۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت نظارت جدی اوقاف بر عمل به نیت موقوفات

ضرورت نظارت جدی اوقاف بر عمل به نیت موقوفات
نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت نظارت جدی اوقاف بر عمل به نیت موقوفات تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به جایگاه وقف در اسلام اشاره کرد و گفت: وقف یکی از بهترین احکام و سنت‌های الهی است که آثار و برکات بسیاری را با خود در جامعه به همراه دارد.
 
وی با بیان این که فرهنگ وقف موجب رشد ارزش‌های الهی، دینی و انسانی در جامعه اسلامی شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین ابعاد وقف گسترش و تقویت دین و ارزش‌های معنوی در جامعه بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که بسیاری از موقوفات در طول تاریخ به منظور تقویت عزاداری سید الشهدا از سوی واقفان صورت گرفته است، بیان داشت: این سنت حسنه دینی موجب حفظ، ماندگاری و تقویت فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی شده است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری از وقف به عنوان ظرفیت مناسبی برای از بین بردن فقر و محرومیت در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: اسلام برای رشد و پیشرفت امت خود راه‌های بسیار ارزشمندی را در نظر گرفته که عمل به هر یک از آن‌ها می‌تواند آثار و برکات خوبی را با خود به همراه داشته باشد.
 
امام جمعه قائمشهر از وقف، زکات و خمس به عنوان راهکار‌های عملی اسلام برای رفع بسیاری از مشکلات در جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: در سایه عمل به این احکام و سنت‌های ارزشمند دینی ضمن تقویت ارزش‌های الهی در جامعه می‌توان بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در جامعه اسلامی از بین برد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که متأسفانه برخی نا اهلان با عملکرد اشتباه خود موجب خدشه دار شدن چهره دین در دنیا شده اند، خاطرنشان کرد: عمل به اسلام واقعی، موجب پیشرفت، توسعه و سعادت بشریت خواهد شد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در طول تاریخ بسیاری از مراکز علمی و دینی با استفاده از ظرفیت وقف اداره شده است، بیان داشت: اما متأسفانه به دلیل بی توجهی به این سنت حسنه دینی شاهد به فراموشی سپرده شدن بسیاری از موقوفات در طول تاریخ بوده ایم.
 
امام جمعه قائمشهر بر ضرورت عمل به نیت وقف از سوی متولیان و مدیران این بخش تأکید کرد و گفت: اوقاف به عنوان یک نهاد دینی و معنوی باید نسبت به مسأله عمل به وقف بسیار حساس و هوشیار باشد، چون ضعف و سستی در این موضوع موجب بی اعتمادی مردم به این مجموعه خواهد شد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات