۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۰۴۱۱۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
کمک ۷۵۰ میلیونی شیروانی‌ها به عتبات، حمایت دو میلیاردی از کانون‌های مساجد و تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر رهبری در فاروج عناوین اخبار کوتاه خراسان شمالی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در شیروان گفت: سال گذشته، مردم خیر و نوعدوست این شهرستان، ۷۵۰ میلیون ریال کمک نقدی و هشت گرم طلا برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

براتعلی نادری تعهد این شهرستان در سال گذشته را یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: 98 درصد مبالغ جمع آوری شده برای بازسازی صحن کربلا، نجف، سامرا و کاظمین بوده است.

وی گفت: همچنین سال گذشته، 16 نفر استادکار ماهر برای ساخت اماکن به کربلا، نجف و سامرا اعزام شدند.

نادری اظهارداشت: همچنین سال گذشته مردم این شهرستان، دو میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی برای موکب شهدای استان کمک کردند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در شیروان گفت: هم اکنون موکب شهدای خراسان شمالی در شیروان مستقر است که 30 نفر در آن فعالیت دارند.

حمایت بیش از ۲ میلیارد ریالی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی

مسؤول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از اختصاص اعتبار حمایتی دو میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومانی به کانون های شهری و روستایی استان خبر داد.

هاشم شیرازیان، گفت: از ابتدای سال 97 تا پایان سال، مبلغ دو میلیارد و 121 میلیون و 297 هزار ریال به 365 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی استان اختصاص یافت.

وی اظهارداشت: مبلغ اختصاص یافته در راستای توسعه کمی کانون ها، حمایت از کتابخانه های عمومی کانون های مساجد، فعالیت های قرآنی، فعالیت های آموزشی، بزرگداشت مناسبت های دینی و ملی و ساماندهی و حمایت از نشریات تجربی هزینه شده است.

شیرازیان، تقویت زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی بر اساس آموزه های دینی، فعالیت های فرهنگی، فعالیت های کتابخانه ای، فعالیت و برنامه های کانون های تخصصی و روستایی، فعالیت های تبلیغی رسانه ای و ساماندهی فضای مجازی را از دیگر بخش های حمایتی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد معرفی کرد.

تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب سفر رهبری در فاروج

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان فاروج گفت: در سال ۹۷ از اعتبارات مصوب سفر رهبری به شهرستان فاروج ۱۹ هزار میلیون ریال اختصاص یافت که تخصیص آن ۱۰۰ درصد بوده است.

خدا کرم ملایی در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان فاروج بیان داشت: جمع اعتبارات مصوب شهرستان  366 هزاو 513 میلیون ریال بوده که تاکنون 42.11 درصد تخصیص یافته است.

وی،‌ سهم شهرستان فاروج از اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی در سال 97 را در مجموع 20 هزارو 60 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 86.2 درصد این اعتبارات محقق و تخصیص پیدا کرده است.

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان فاروج، بحث برانگیزترین بخش توزیع اعتبارات را در بخش اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه عنوان کرد و گفت: در مجموع 31 درصد  این اعتبارات تخصیص یافته و به رغم داشتن نقدینگی هنوز به حساب هیچکدام از دستگاه ها واریز نشده است.

خیران شیروان ۵.۶ میلیارد ریال در امر مدرسه سازی مشارکت کردند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: سال گذشته خیران شیروان ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در امر مدرسه سازی مشارکت کردند.

امین فلاح تعهد خیران مدرسه ساز این شهرستان را در سال گذشته 17 میلیارد و 650 میلیون ریال دانست و افزود: اکنون 63 خیر مدرسه ساز در این شهرستان فعال هستند و 25 نفر هم برای مشارکت در این امر، با کسر مبالغی از حقوق خود موافقت کرده اند.

وی اظهار داشت: فضاهای آموزشی ساخته شده در سطح روستا شامل 15 کلاس درس با مساحت 868 متر مربع با 5 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: فضاهای ساخته شده توسط خیران شیروان در روستاهای نظرمحمد، رشوانلو، خیر آباد و ینگه قلعه از توابع بخش مرکزی و قوشخانه شهرستان بوده است.

هسته اصلی مجمع خیرین مدرسه ساز شیروان در سال 80 تشکیل شد که تاکنون 49 باب مدرسه در سطح شهر و روستا ساخته است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات