۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۰۴۴۴۴
با حضور مسؤولان اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان؛

افتتاحیه نخستین جشنواره ‹‹زندگی به رنگ خدا›› برگزار شد

افتتاحیه نخستین جشنواره ‹‹زندگی به رنگ خدا›› برگزار شد
مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ‹‹زندگی به رنگ خدا›› و پنجمین دوره این طرح همراه با تقدیر از برگزیدگان و مسؤولان کانون‌های فرهنگی در کاشان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ‹‹زندگی به رنگ خدا›› و پنجمین دوره طرح این طرح به برخی از ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: ۳۵ سؤال از سوی رهبر معظم انقلاب در سبک زندگی اسلامی مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه فرزندان ما سه دوره تسلیم و تعلیم و تفهیم را در زندگی خود می‌گذرانند، افزود: نوزدان هنگام تولد هیچ چیزی را نمی‌فهمند و هرچه به آن‌ها گفته شود آموزش می‌بینند و تسلیم هستند، اما وقتی به سن بلوغ رسیدند محرم و نامحرم را تعلیم می‌بینند و در دوره جوانی که دوره تفهیم است علت حلال و حرام را آموزش می‌بینند.

حجت الاسلام فرجی ادامه داد: در دوره تفهیم به دلیل خلاء در این بخش نتوانسته اند حلال و حرام و فلسفه زشتی‌ها و خوبی‌ها و بدی‌ها را برای به ما تفهیم دینی کنند با مشکل روبرو شده ایم.

وی تفهیم مطالب دینی آن هم همگام با تفهیم مطالب دینی را حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: تفهیم مطالب دینی در کنار بیان مطالب دینی یکی از وظایف امروز ما است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشت.

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: قرآن در یک خط سه نکته در تشکیل خانواده و تنظم خانواده دارد که با رعایت این سه نکته فرزندان ما بهترین تربیت دینی و در کنار آن بهترین زندگی را خواهند داشت.

حجت الاسلام فرجی در رابطه با تشکیل خانواده با اشاره به اینکه زندگی که در آن آرامش و مودت و محبت حاکم شود بهترین فرزندان را تربیت خواهند شد، اظهار داشت: زندگی همراه با عشق و محبت و مودت است و اگر به جای محبت مودت حاکم شود محبت نیز دو طرفه خواهد بود.

وی بر حاکم شدن مودت به جای محبت در خانواده تأکید کرد و افزود: اگر در خانواده به جای محبت مودت باشد بهترین انسان‌ها در آن تربیت خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه کاشان همچنین در موضوع تنظیم خانواده گفت: زن و شوهر باید به گونه‌ای یکدیگر را ببخشند که گویا هیچ موقع هیچ خطایی نکرده اند.

وی تعالیم دینی در موضوع خانواده را مهم خواند و با اشاره به اینکه محبوبیت و مقبولیت دو اصل در خانواده است، اظهار داشت: پدر و مادر هم باید محبوب فرزندان و هم مقبول فرزندان خود باشند، از این رو اگر پدر و مادر مقبول فرزندان خود نباشند برای فرزندان خود مفید وموثر نخواهند بود.

به گفته وی، ارتباط صحیح با فرزندان می‌تواند نتیجه تربیت انسان کامل شود و برای تربیت انسان کامل قرآن و دین اسلام هرچه که نیاز انسان‌ها است در خود جای داده است.

حجت الاسلام فرجی گفت: اگر زمینه زندگی خوب فراهم شود در سخت‌ترین شرایط می‌توان بهترین فرزندان را تربیت کرد در غیر این صورت در بهترین موقعیت‌ها هم نمی‌توان فرزند خوب تربیت کرد.

وی در ادامه از منکر به عنوان زشتی‌ها نام برد و حرام را بالاتر از منکر دانست و با اشاره به اینکه رشد معروف‌ها و نابودی منکر‌ها در جامعه دینی سبب خواهد شد جامعه‌ای سالم و پویا داشته باشیم، عنوان کرد: نهی از منکر نهی از حرام نیست، نهی از زشتی‌ها است چرا که حرام بالاتر از زشتی‌ها است.

مدیرحوزه علمیه کاشان گفت: از همین کانون‌های فرهنگی کوچک می‌توان گام‌های بزرگی برداشت و در موضوع تربیت دینی بهترین نوجوانان و جوانان را تربیت کرد.

مهدی نادعلی مدیر مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان نیز در این مراسم با ابراز امیداواری از اینکه این جشنواره در ماه مبارک رمضان بتواند دستاورد‌های خوبی را به همراه داشته باشد، افزود: همه هفته حدود ۳۰ روحانی از نخبگان حوزه علمیه در ستاد عترت اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۵ ستاد، عترت، ورزش، قرآن، فرهنگی و هنری و علمی و ستاد تازه تأسیس بانوان در اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان، گفت: هرکدام از این ستاد‌ها شرح وظایف و فعالیت ویژه و تخصصی فرهنگی را دنبال می‌کنند.

وی افزود: اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان با مدیریت سردار دقیق با ۲۰ سال سابقه فعالیت وابسته به هیچ نهاد و ارگان و سازمانی نیست و بعنوان یک تشکل کاملا مردمی و کمک خیرین فعالیت‌های فرهنگی قابل توجهی از سوی کانون‌های فرهنگی ارائه می‌شود.

مدیر مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان گفت: بعد از برگزاری چندین ساله طرح ‹‹زندگی به رنگ خدا›› این طرح امروز نیازمند همکاری و مساعدت همه دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی برای اجرای شهرستانی در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: این طرح بعد از چندین سال برگزاری از سوی ستاد عترت اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان امسال با اضافه شدن چندین برنامه و مسابقات ورزشی ویژه نونهالان در قالب‌های جام رمضان حضور بیشتر و ارتقای معلومات علمی و قرآنی نوجوانان و جوانان را به همراه خواهد داشت.

در ادامه حجت الاسلام قاسم زاده مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان نیز در مراسم گفت: طرح ‹‹زندگی به رنگ خدا›› با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، قرآنی از سوی ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان از سال ۹۴ آغاز شد و امسال پنجمین سال متوالی این طرح با حمایت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی افزود: مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان با همکاری ستاد‌های این مؤسسه با اجرای برنامه‌ها و مسابقات ورزشی و فرهنگی و ارتقای طرح ‹‹زندگی به رنگ خدا›› این طرح امسال در قالب نخستین جشنواره برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قاسم زاده گفت: برگزاری طرح ‹‹زندگی به رنگ خدا›› به غیر ازکانون‌های فرهنگی، مساجد، حسینیه ها، تکایا، بوستان‌های آزادگان و جوان، قرار است ماه مبارک رمضان امسال در پارک بزرگ بام شهر کاشان نیز برگزار شود.

وی برگزاری اردو‌های زندگی به رنگ خدا در اردوگاه لقمان حکیم قمصر کاشان با حضور بیش از یکهزار نفر با موضوعات آموزشی، نشست سبک زندگی، برنامه‌های ورزشی و تفریحی، ارائه کتاب‌های مرتبط با طرح، مسابقه و اردوی مشهد مقدس را از جمله برنامه‌های این طرح طی سال گذشته اعلام کرد و گفت: این برنامه‌ها در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، مراسم افتتاحیه پنجمین دوره طرح ‹‹زندگی به رنگ خدا›› همراه با تقدیر از برگزیدگان مسابقات و مسوولان کانون‌های مجری طرح از سوی ستاد عترت اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان در سالن شهدای پاسدار بسیج ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات