۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۰۴۷۰۵
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

تحریم‌ها و تهدید‌ها باید به فرصتی برای پیشرفت و توسعه کشور تبدیل شود

تحریم‌ها و تهدید‌ها باید به فرصتی برای پیشرفت و توسعه کشور تبدیل شود
حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه تحریم ها باید فرصتی برای پیشرفت و توسعه کشور باشد، گفت: منشأ بسیاری از مشکلات کنونی داخلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری یکشبنه شب در مسجد غدیر گفت: سیل و تروریست معرفی کردن سپاه پاسداران از امور و حوادثی بود که کام مردم ایران را در سال جدید تلخ کرد.

وی افزود: در متن قانون اساسی سپاه پاسداران موظف است از دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت کند، همچنین تحریم نفت ایران و اعدام 37 تن از شیعیان مظلوم عربستانی از حوادثی بود که امسال رخ داد.

 

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: بارش های باران ده ها برابر خسارات سیل، برکات فو راوانی به دنبال داشت به حدی که خشکسالی امسال کشور برطرف شد.

 

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برخی حوادث در دنیا طبیعی هستند و انسان در وقوع آن دخیل نیست، عنوان کرد: سیل تنها به کشور ما اختصاص ندارد زیرا در کشورهای دیگر نیز سیل می آید؛ بنابراین سیل یک امر طبیعی است.

 

وی ادامه داد: اما تروریست خواندن سپاه و ممنوعیت فروش نفت ایران ظلم و جوری است که مستکبران علیه ملت انقلابی ایران روا داشتند.

 

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به اینکه تحریم فرصت است، اظهار داشت: ایران از نظر ظرفیت و منابع طبیعی کشوری غنی محسوب می شود بنابراین تحریم و فشارهای ظالمانه نباید سبب شود ما از این ظرفیت های خودمان غفلت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خوشبختانه نیروی جوان کشور به عنوان بالاترین پتانسیل قلمداد می شود که باید از آن بهره برد، کشور ایران در عرصه علمی از رتبه بالایی در جهان برخوردار است و همچنین از نظر زیر ساخت ها و معادن امکانات فراوانی دارد که می تواند از این ظرفیت ها استفاده کرد تا مشکلات اقتصادی رفع شود.

 

وی اضافه کرد: ما بسیاری از کالاهای وارداتی را می توانیم خودمان تولید کنیم، چین با آن همه جمعیت چگونه در عرصه تولید پیشگاه است ما نیز می توانیم براین اساس برای پیشرفت به در تولید باید اهل همت و قناعت باشیم.

 

حجت الاسلام اکرمی افزود: در حال حاضر بیش از 10 هزار میلیارد تومان صرف واردات کاغذ سیگار می شود و سلامتی مردم را به مخاطره می اندازد. انسان باید عقل معاد و معاش داشته باشد تا بتواند سعادتمند شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات