۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۵۲۴۹
در قم برگزار شد؛

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین»

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین»
مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» عصر امروز در سالن تئاتر تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری استان قم گفت: ما در زمینه هنر و عکس از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: عزیزان هنرمند از سراسر کشور برای جشنواره نماز و نیاز به روایت دوربین در سه رشته عکس، فیلمنامه و فیلم کوتاه آثار بسیاری برای ما ارسال کرده اند که امروز به برگزیدگان این آثار جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به شرایط جامعه ضرورت دارد هر چه بیشتر از ظرفیت های بی نظیر هنر در تبیین و ترویج مفاهیم دینی استفاده کنیم.

در ادامه آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: هنر متقوم به خلق بوده و خداوند خلق را شروع کرده است، پس هنرمند حقیقی آن کسی است که فکر، ذوق و دوربین خود را به سمت تکوین و تشریع خداوند سوق دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هنر به برکت انقلاب اسلامی هویت حقیقی خود را پیدا کرده است، ابراز داشت: پیش از انقلاب از هنر در زمینه های نادرست و نامشروع استفاده می شد، اما پس از انقلاب هنر با پیا کردن جایگاه حقیقی خود در مسیر حقیقی خود قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اگر هنر در مسیر درست استفاده شود، بدون شک از اثرگذاری بیشتری نسبت به کتاب و سایر شیوه های تبلیغی برخوردار خواهد بود، تأکید کرد: انقلاب به هنرمندانی که هنر خود را در راه اعتلای فرهنگ و مبانی دین به کار گرفته اند، افتخار می کند.

آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: خداوند منشأ هنر بوده و ما چیزی را از تکوین و تشریع پیدا نمی کنیم، مگر اینکه هنر در آن جای گرفته است؛ به عنوان مثال در مقدمات، شرایط و تعقیبات نماز هزاران سوژه هنری نهفته است و هنرمندان می توانند با کمی دقت آنها را به تصویر بکشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان در این جشنواره تجلیل به عمل آمد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات