۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۶۰۵۲۵۴
احمدی:

توجه به بعد تربیتی نماز سلامت جامعه را تضمین می کند

توجه به بعد تربیتی نماز سلامت جامعه را تضمین می کند
مشاور وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه توجه به بعد تربیتی نماز سلامت جامعه را تضمین می کند، گفت: باید همه توان خود را به کار گیریم تا افراد طبق مبنای تربیتی نماز تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد مهدی احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت تصویر» که در سالن تئاتر تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز در تربیت جامعه گفت: نماز خواندن نشانه ایمان افراد به خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه نماز دارای دو بعد تکلیفی و تربیتی است، اظهار داشت: بعد تکلیفی نماز جنبه فردی و بعد تربیتی آن جنبه اجتماعی دارد و ما باید بیشتر به بعد تربیتی آن توجه داشته باشیم.

احمدی با بیان اینکه امروز از بعد تربیتی نماز در جامعه غفلت می شود، ابراز کرد: بعد تربیتی نماز است که سبب می شود افراد در مواجهه با گناهان و ضداخلاق ها از خود مقاومت نشان داده و آلوده به گناه نشوند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم تقویت بعد تربیتی نماز در جامعه گفت: علت اینکه گاهی اوقات مشاهده می شود برخی افراد در جامعه نماز می خوانند، اما آلوده به گناه، رانت خواری و رشوه خواری می شوند، این است که به جنبه تربیتی نماز توجه نداشته اند.

وی افزود: ما باید همه توان و تلاش خود را به کار گیریم تا افراد در جامعه طبق مبنای تربیتی نماز تربیت شوند.

احمدی با تأکید بر اینکه نهادینه سازی و توجه به بعد تربیتی نماز سلامت جامعه را تضمین می کند، ابراز داشت: اگر فرهنگ تربیتی نماز در وجود افراد نهادینه شود بدون شک دیگر سراغ گناه نخواهند رفت و در نتیجه جامعه سالم سازی می شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت و نقش هنر در ترویج مفاهیم دینی همچون نماز یادآور شد: هنرمندان با بکارگیری هنر خود در عرصه های دینی سبب می شوند تا افراد توجه بیشتری به مبانی دینی داشته باشند و به سوی آنها جذب شوند./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات