۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۰۵۳۸۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

تربیت دینی دانش آموزان نیازمند تعامل سازنده مدارس با حوزه است

تربیت دینی دانش آموزان نیازمند تعامل سازنده مدارس با حوزه است
حجت الاسلام صادقی، حوزه های علمیه را ظرفیت عظیم علمی و دینی برای همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت به منظور تحقق اهداف عالی انقلاب و نظام اسلامی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک با مسؤولان آموزش و پرورش استان به سخنان مهم مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان کشور اشاره کرد و گفت: متولیان تعلیم و تربیت کشور باید با همه توان خود در جهت رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این خصوص تلاش کنند.
 
وی با بیان این که سند ۲۰۳۰ به طور حتم یک طرح استعماری و استکباری از سوی دشمنان بوده است، افزود: متأسفانه این سند خطرناک که با مبانی دینی و انقلابی ما به شدت در تضاد بوده از سوی دشمنان ملت ایران طراحی شده است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دشمنان با این گونه طرح و برنامه‌ها می‌کوشند تا هویت دینی و انقلابی جوانان و نوجوانان ایران اسلامی را از بین ببرند، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از تدوین و اجرای این گونه طرح‌ها تربیت نیرو برای اهداف خودشان است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که چنین طرح‌های خطرناکی کمک به اهداف و برنامه‌های ضد دینی و انقلابی دشمنان نظام اسلامی است، تصریح کرد: خوشبختانه با هوشیاری و روشنگری به موقع مقام معظم رهبری جلوی اجرای این طرح خطرناک در دستگاه تعلیم و تربیت ما گرفته شد.
 
حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که در حال حاضر تقویت برنامه‌های دینی و معنوی در سطح مدارس آموزش و پرورش امری ضروری است، تصریح کرد: امروز دستگاه تعلیم و تربیت باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که خروجی و محصول آن تربیت نسلی دیندار، متعهد و انقلابی باشد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن امروز به همین سرمایه‌های آینده انقلاب چشم دوخته است، خاطرنشان کرد: معاندان انقلاب اسلامی به خوبی می‌دانند با فریب دادن جوانان و از بین بردن هویت دینی و انقلابی آن‌ها می‌توانند به اهداف خود در کشور دست پیدا کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت تعامل و همکاری حوزه و آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه بهترین و امین‌ترین مجموعه برای همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت به منظور تحقق اهداف عالی انقلاب و نظام اسلامی است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که حوزه‌های علمیه از یک ظرفیت بالای علمی و تبلیغی به منظور همکاری بیشتر با آموزش و پرورش برخوردار هستند، افزود: با توجه مقدم بودن تربیت دینی بر تعلیم، تعامل سازنده‌تر دستگاه تعلیم و تربیت با حوزه‌های علمیه آثار و نتایج ارزشمندی را با خود به همراه خواهد داشت.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیاری از مدارس از نعمت حضور مبلغان دینی و روحانیت بی بهره هستند، تصریح کرد: به طور حتم حضور طلاب و مبلغان دینی مجرب در سطح مدارس موجب تقویت بار معنوی و تربیتی در میان دانش آموزان می شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات