۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۰۵۶۲۰
حجت الاسلام موسوی خبر داد؛

حضور بیش از ۳۸۰۰ طلبه در مناطق سیل زده استان لرستان

حضور بیش از ۳۸۰۰ طلبه در مناطق سیل زده استان لرستان
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ طلبه برای خدمت رسانی وارد لرستان شده اند، گفت: این حرکت جهادگرانه در نوع خود بی سابقه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سید علی موسوی، مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان، پیش از ظهر امروز در جمع مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، با تشکر از ابراز همدردی مردم این استان با سیل زدگان لرستان خاطرنشان کرد: به یقین مردم استان لرستان قدردان زحمات گروه‌های مختلف مردمی خصوصا جامعه روحانیت هستند.

وی با اشاره به اینکه اگرچه سیل اخیر سختى‌ها و مشقاتى براى هموطنانمان در استان هاى سیل زده خصوصا لرستان در پى داشت، اما در عین حال نزول باران رحمتى الهى، نشان از عبور کشور از دوران خشکسالى را دارد، گفت: به یقین تأثیر و پیامد معنوى این حوادث و تأثیرى که در احیا و تقویت روحیه تعاون و همیارى ملى در بخش هاى مختلف کشور داشته و دارد ارزشمندتر از پیامدهاى مادى آن است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه یکى از محورهاى اصلى جنگ روانى و فرهنگى دشمن در سال هاى اخیر، تخریب چهره شخصیت ها، نهادهاى انقلابى، روحانیت و مراجع نظام بوده است، خاطرنشان کرد: حضور پرشور روحانیت و طلاب، ائمه جمعه و نیروهاى ایثارگر و بسیج، بخشى عظیمى از القائات دشمنان علیه آنان را خنثى کرد و سبب شد که محبوبیت و جایگاه گذشته روحانیت احیا و زمینه بازسازى چهره اجتماعى نیروهاى انقلابى فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه باید این فرصت را مغتنم شمرد، اظهار کرد: نباید مسیر درستى که این روز‌ها موجب آشکار شدن چهره واقعى روحانیت و نیروهاى انقلاب شده است، بار دیگر با جوسازى دشمن و دنباله هاى داخلى آن‌ها به فراموشى سپرده شود؛ به یقین اقدام مجموعه هاى فرهنگى در مستندسازى این صحنه‌ها و باز خوانى و باز نویسى پیام هاى این حرکت هاى ایثارگرایانه در تعمیق و نهادینه شدن آن نقشى اساسى دارد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار حوزه‌های علمیه خواهران در خدمت رسانی به مردم سیل زده خصوصا در شهر پلدختر گفت: در شهر پلدختر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) این شهر به عنوان محل جمع آوری و بسته بندی کمک‌های مردمی از سوی مسؤولان در نظر گرفته شد که الحق طلاب و مسؤولان این مدرسه خوش درخشیدند و وارد میدان عمل شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ طلبه برای خدمت رسانی وارد استان لرستان شده اند، افزود: این حرکت خودجوش و جهادگرانه در نوع خود بی سابقه است.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه اگر در حادثه سیل اخیر روحانیت وارد میدان عمل نمی‌شد، به هیچ عنوان تاکنون استان و خصوصا شهر پلدختر در وضعیت آرام قرار نمی‌گرفت، ادامه داد: روحانیت از جان و دل مایه گذاشت و حتما این کمک‌ها ادامه دار خواهد بود./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات