۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۰۵۹۰۷
امام جمعه سابق جیرفت:

یاد خدا سبب دوری از گناه است

یاد خدا سبب دوری از گناه است
حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که غفلت از خدا زمینه ساز گناه در زندگی بوده، گفت: انسان‌ها می‌توانند با شرکت کردن در محافل قرآنی زمینه‌های گناه را از خود دور کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسگری امام جمعه سابق جیرفت امروز عصر در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: اجرا کردن سبک زندگی اسلامی نیاز امروز مردم است تا بتوانند زندگی خدایی داشته باشند.
 
وی افزود: اجرا کردن سبک زندگی اسلامی نیازمند شناخت به تعالیم اهل بیت بوده و انسانی می‌تواند زندگی خدایی داشته باشد که شناخت خود را نسبت به اهل بیت بالا ببرد.
 
حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که یاد خدا سبب دوری از گناه است، خاطرنشان کرد: یکی از اسبابی که سبب می‌شود انسان از گناه دوری کند، یاد خدا در زندگی است.
 
وی بیان داشت: غفلت از خدا زمینه ساز گناه در زندگی بوده و انسان‌ها می‌توانند با شرکت کردن در محافل قرآنی زمینه‌های گناه را از خود دور کنند.
 
امام جمعه سابق جیرفت با توجه به این که در مقابل نعمت‌های خدا زبان ناسپاسی نداشته باشیم، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم بیان کرده انسانی که در دنیا همیشه به یاد خدا باشد، خداوند هم او را یاد و در زندگی به او کمک می‌کند.
 
حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که یاد نعمت‌های الهی رمز موفقیت در زندگی است، تصریح کرد: یاد اولیای الهی سبب می‌شود که انسان اولیای الهی را در زندگی الگو قرار دهد.
 
وی ابراز داشت: راستگو بودن یکی از صفات حضرت ابراهیم بوده که خداوند در قرآن کریم به آن اشاره کرده که می‌تواند انسان در زندگی خود حضرت ابراهیم را الگو قرار دهد.
 
امام جمعه سابق جیرفت با توجه به‌ این که عبودیت یکی از صفات حضرت ایوب محسوب می‌شود، بیان داشت: بندگی کردن برای خدا در ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین کار‌هایی بوده که انسان‌ها باید در این ماه انجام دهند، زیرا ماه رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به خدا است.
 
حجت الاسلام عسگری در پایان با بیان این که رمز حیا و گناه نکردن، اعتقاد داشتن به این است که خداوند نسبت به انسان علم دارد، گفت: خداوند همه اعمال انسان‌ها را می‌داند و انسان‌ها اگر اعتقاد داشته باشند که خداوند نسبت به رفتار و کردار انسان‌ها عالم است، به طرف گناه نمی‌روند./۹۷۰۷/پ310/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات