۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۰۵۹۹۴

انتشار «توشه رمضان»

انتشار «توشه رمضان»
کتاب «توشه رمضان» شامل گفتارهای آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی درباره توصیه‌های پیامبر(ص) برای مدیریت نفس، پاک‌سازی درون و فلسفه روزه‌داری است.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «توشه رمضان» مجموعه‌ای از گفتار‌های آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی درباره رمضان فضائل و ادعیه ویژه این ماه است که به همت حجت منگنه‌چی تدوین و با تلاش مؤسسه بوستان کتاب راهی بازار نشر شده است.

این کتاب، مجموعه سخنرانی‌هایی آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی در ایام ماه مبارک رمضان در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۶ هجری شمسی است که در صداوسیمای استان گلستان ضبط شده که اکنون این جلسات به‌صورت کتاب حاضر تنظیم و منتشر شده است. مطالب مندرج در این کتاب شامل عناوین مختلف مربوط به ماه رمضان، بیانات معصومین (ع) درباره ماه رمضان، توصیه‌های پیامبر (ص) درباره مدیریت نفس، پاک‌سازی درون، فلسفه روزه‌داری، اخلاق اسلامی و مناسبت‌های ماه رمضان است.

معصومان (ع) و رمضان، رمضان در خطبه پیامبر (ص)، ماه رمضان فرصتی برای پاکسازی درونی، تفاوت میزبانی خداوند در ماه رمضان با سایر میزبانی‌ها، چند رهیافت درباره فلسفه روزه، مراحل و مراتب روزه‌داری، رهاورد رمضان، حضرت خدیجه (ع) الگوی شایسته زن مسلمان، در محضر امام حسن مجتبی (ع)، عدالت‌خواهی کلید شخصیت امیرالمومنین (ع)، نزول قرآن و وداع با ماه رمضان ازجمله سرفصل‌های این کتاب است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «اگر به کلام وحی و روایاتی که از سوی معصومان (ع) در اختیار ما قرار گرفته، مراجعه کنیم به روشنی درخواهیم یافت که ویژگی‌های ماه رمضان مورد توجه قرار داده شده، ابعاد معنوی آن توصیف گردیده و توصیه‌های بسیار سودمندی به منظور تقویت بهداشت معنوی افراد در این ماه مبارک بیان شده است. ازنظر آموزه‌های اسلامی، ماه رمضان، ماه خودسازی، خروج از غفلت و فرصتی برای پاکسازی درون و در یک بیان کلی، ماه مدیریت نفس است که در این راستا می‌توان راهبرد‌های مهمی را از خطبه پیامبر (ص) استخراج کرد. یکی از ویژگی‌های دلنشین این ماه، میهمان شدن اهل ایمان به میزبانی خداوند است.

رحلت حضرت خدیجه (ع) در دهم رمضان، ولادت سبط رسول خدا حضرت امام حسن مجتبی (ع) در پانزدهم رمضان، شهادت امیرمومنان حضرت علی بن ابیطالب (ع) در شب بیست و یکم رمضان و نیز شب‌های باعظمت قدر را می‌توان مناسبت‌های مهمی دانست که ماه رمضان در خود جای داده و بر غنای معنوی‌اش افزوده است.»

نخستین چاپ کتاب «توشه رمضان: گفتار‌های آیه‌الله سیدکاظم نورمفیدی» در ۳۱۲ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای ۲۲ هزار تومان از سوی موسسه بوستان کتاب راهی بازار نشر شده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
ارسال نظرات