۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۶۰۶۰۱۸
کارشناس مسائل دینی:

انفاق کردن بخل را از انسان دور می‌کند

انفاق کردن بخل را از انسان دور می‌کند
حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که انفاق کردن ثروت انسان را زیاد می کند، گفت: انفاق کردن مال یکی از دستورات خداوند به مردم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسگری کارشناس مسائل دینی امروز عصر در مراسم جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: انفاق کردن یکی از توصیه‌های اهل بیت به مردم است.
 
حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که انفاق کردن، مال انسان را زیاد می‌کند، اظهار داشت: انفاق کردن یکی از دستورات خدا به مردم بوده که خداوند بحث انفاق را در سوره بقره بیان کرده است.
 
کارشناس مسائل دینی ابراز کرد: انسان‌ها سعی کنند قبل از مرگ، با دادن انفاق و کار‌های خوب، آخرت خود را آباد کنند.
 
وی با بیان این که انجام واجبات و ترک محرمات وظیفه مهم مردم شمرده می‌شود و این که انفاق کردن بخل را از انسان دور می‌کند، خاطرنشان کرد: حفظ آبروی انسان‌ها یکی دیگر از دستورات خداوند به مردم است.
 
حجت الاسلام عسگری با توجه به این که افراد با انفاق می‌توانند برکت به مال خود دهند، تصریح کرد: افرادی که ثروت‌های زیاد دارند و از انفاق کردن مال خود می‌ترسند بدانند که با انفاق کردن مال انسان زیاد می‌شود.
 
کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: خمس و زکات انفاق مال شمرده می‌شود و روایات ائمه معصومین بیان کرده اند انفاق کردن ثواب‌های زیادی را دارد.
 
وی در پایان با اشاره به این که سبک زندگی اسلامی با انجام دستورات خداوند در دنیا محقق می‌شود، گفت: آبروی انسان رزق الهی شمرده می‌شود./۹۷۰۷/پ210/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات