۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۰۶۰۷۸
آیت الله علم الهدی:

نتیجه برجام ضربه به فناوری هسته ای و مردم بود

نتیجه برجام ضربه به فناوری هسته ای و مردم بود
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به مسؤولان گفت: در آرایش جنگی اقدام به غنی سازی ۲۰ درصد، فناوری هسته‌ای و راه اندازی آب سنگین اراک کنید، مردم هم پشت سر شما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز در حرم مطهر رضوی به وعده خداوند برای مومنان و کافران با توجه به آیات قرآن اشاره کرد و گفت: خدا به بندگان مومن وعده نائل شدن به بهشت و به کفار وعده دچار شدن به عذاب و دوزخ را داده است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره زمر به شرایط تغییر پذیری وعده الهی برای مومنان و کافران اشاره و اظهار کرد: ذات مقدس پروردگار در سوره زمر تبیین می کند که غیر قابل تغییر و در مورد چه کسانی وعده الهی قابل تغییر و در مورد چه کسانی تغییر ناپذیر است.

آیت الله علم الهدی افزود: گناهان برخی از انسان ها با توبه، استغفار و فضل خدا آمرزیده شده و مسأله عذاب نسبت به آن ها صدق نمی کند و نیز برخی مومنان که وعده بهشت به آن ها داده شده است ممکن است کارهایی انجام دهند و اعمال و اجر آن ها سقوط کرده و به بهشت وعده داده نمی رسند.

امام جمعه مشهد با بیان این که خداوند در آیه 16 سوره زمر می فرماید:«لَهُمْ مِنْ فَوْقِهِمْ ظُلَلٌ مِنَ النَّارِ وَمِنْ تَحْتِهِمْ ظُلَلٌ ذَلِكَ يُخَوِّفُ اللَّهُ بِهِ عِبَادَهُ يَا عِبَادِ فَاتَّقُونِ»، گفت: کسانی که کفر در آن ها رسوخ کرده است و براساس دشمنی با خدا کفر می ورزند در آخرت در محاصره آتش هستند و این آخرت تصویر زندگی دنیای آن ها است که در دنیا در دشمنی با خدا بودند.

وی با اشاره به وعده الهی در آیه 20 سوره زمر که می فرماید:«لَكِنِ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ غُرَفٌ مِنْ فَوْقِهَا غُرَفٌ مَبْنِيَّةٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَعْدَ اللَّهِ لَا يُخْلِفُ اللَّهُ الْمِيعَادَ»، ابراز کرد: متدینی که ایمان داشته، خدا را باور کرده، اعمال صالح دارند و زندگی آن ها براساس تقوا است، کسانی هستند که بهشت در این ها نهادینه بوده و وعده خدا نسبت به او تغییر ناپذیر است.

روزه تمرین تقوا است

آیت الله علم الهدی روزه را تمرین تقوا دانست و تصریح کرد: وقتی انسان در تقوا قرار گرفت، روز به روز بر تقوای او افزوده می شود، روزه ماه رمضان تمرین تقوا است و بستری است تا موفقیت های زیادی را در عبودیت خدا و عبادت کسب کند و در مسیر قرب به پروردگار قدم به قدم بالا رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در این ماه انسان از بسیاری از خواسته های نامشروع اجتناب می کند و تمام برنامه های عبادی در این ماه از قرائت قرآن، نماز مستحبی و احیای شب قدر و غیره به خاطر روزه است و روزه تمرین تقوا است.

ماه رمضان ماه آرایش جنگی با دشمن است

وی ماه رمضان را ماه آرایش جنگی با دشمن بیان کرد و گفت: در این ماه تنها روزه گرفتن برای عبادت خدا نیست بلکه جامعه، جامعه روزه دار است بنابراین اگر کسی به صورت علنی تظاهر به روزه خواری کند اگر چه دارای عذر شرعی باشد، هنجار شکنی کرده و وحدت اجتماعی در روزه را می شکند و باید با او برخورد شود.

آیت الله علم الهدی با بیان این که دشمن سفره مردم را هدف قرار داده است، ابراز کرد: در این ماه مردم به این دشمن اعلام می کنند که ما سفره خود را جمع کرده ایم و سفره نداریم که تو هدف قرار دهی تا از دین و خدا دست برداریم.

در آرایش جنگی باید مدیران و مسؤولان جلودار باشند

امام جمعه مشهد با تأکید بر این که در آرایش جنگی باید مدیران و مسؤولان جلودار باشد، اظهار کرد: فرهنگ و ادبیات ما در جنگ با دشمن، همان فرهنگ و ادبیات 8 سال دفاع مقدس است که در این دوران جوان ها به جبهه می رفتند چون می دیدند فرماندهان آن ها در از خودگذشتگی و ایثار از آن ها مقدم هستند حال امروز نیز در جنگ نرم و اقتصادی که دشمن شروع کرده است باید مدیران و مسؤولان جلوتر از مردم باشند و این آرایش جنگی را مدیریت کنند.

وی خطاب به مسؤولان کشور گفت: اگر امروز کالاهای اساسی مدیریت نشود و با گرانی به دست مردم برسد، این چه آرایش جنگی است؟ مگر مدیریت را نپذیرفته اید؟ پس باید جلودار باشید و وسائل آرایش جنگی مردم را فراهم کنید.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر مدیر و فرمانده این آرایش جنگی نیستید، کنار بروید تا کسی که لایق است بیاید، شما می دانستید ممکلت ضد آمریکا است و استکبار ستیزی اصل اولیه نظام است پس چرا مسؤولیت قبول کردید؟ حال که مسؤولیت قبول کرده اید پس پای کار باشید.

نتیجه برجام ضربه به فناوری هسته ای و مردم بود

امام جمعه مشهد با تأکید به اعتماد نکردن به آمریکا و اروپا، گفت: برجامی را تصویب کردید که رهبری گفتند:«به آمریکا و غربی ها اعتماد نیست و این ها پای امضا و حرف خود نمی ایستند.» اما عده های این را قبول نداشتند و رهبر معظم انقلاب نیز راه را باز گذاشتند و تجربه کردید و این همه ضربه به فناوری هسته ای و مردم وارد شد و همان شد که رهبری می گفتند.

وی ادامه داد: حالا در آرایش جنگی اقدام به  غنی سازی 20 درصد، فناوری هسته ای و آب سنگین اراک را راه بیندازید و با قدرت جلو آیید و مردم هم پشت سر شما هستند.

آیت الله علم الهدی مردم را استکبار ستیز خواند و گفت: این مردم 40 سال نشان دادند با آمریکا آشتی نمی کنند و نمایش دادند که از استکبار ستیزی دست بر نمی دارد و منتظر آقایی هستند تا سفره استکبار را بر می چیند پس با استکبار معامله نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر توجه به بخش کشاورزی و دامداری در آرایش جنگی اقتصادی، افزود: مسؤولان باید با مدیریت فناوری کشاورزی تولیدات را رونق و بخش عمده وارادت را کاهش دهند.

وی در پایان گفت: دشمن بفهمد ما آماده جنگ اقتصادی هستیم و در این جنگ نیز مانند همه توطئه ها شکست خواهند خورده و خاک و خاکستر می شوند./864/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات