۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۱۱۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

اعتقادات انسان سالم باشد اعمال و رفتار او نیز سالم خواهد شد

اعتقادات انسان سالم باشد اعمال و رفتار او نیز سالم خواهد شد
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام معصوم برای کسب اعتقادات، شاخص و میزان می دهد، گفت: اگر اعتقادات انسان سالم باشد اعمال و رفتار او نیز سالم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به زیارت امام زمان(ع) در روز جمعه گفت: در این زیارت امام زمان(عج) به آب تشبیه و سرچشمه حیات معرفی شده است.

وی افزود: طاهر و مطهِر بودن از ویژگی های آب است و امام معصوم پاک و پاکیزه کننده است، یکی از نقش های مهم امام در جامعه شاخص بودن برای اعتقادات صحیح و پاک کردن اعتقادات نادرست است، امروز در جهان بت پرستی، انسان پرستی و حیوان پرستی داریم و بازار ادیان و اعتقادات است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام معصوم برای کسب اعتقادات، شاخص و میزان می دهد، اظهار داشت: اگر اعتقادات انسان سالم باشد اعمال و رفتار او نیز سالم خواهد شد چرا که عقاید و اعتقادات ریشه و مبنا است، متأسفانه با این اهمیت در منبرها و سخنرانی ها کمتر از اعتقادات صحبت می شود در حالی که باید اصل قرار گیرد.

وی ادامه داد: جوانان باید عقاید خود را عرضه کنند و سؤالات خود را پرسند تا به عقاید درست و صحیح دست پیدا کنند، متأسفانه امروزه جوانان در فضای مجازی تحت تأثیر شبهات هستند که باید بیماری روح را با مراجعه به علما برطرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که انسان همانگونه که به مسائل جسمی خود اهمیت می دهد باید نسبت به مسائل معنوی و اعتقادی نیز اهتمام داشته باشند، ابراز داشت: متأسفانه در فضای مجازی تبلیغ می شود که افعال انسان مهم نیست بلکه مسأله مهم پاکی دل است.

وی عنوان کرد: ارتباط با امام معصوم اعتقادات انسان را پاک می کند، طهارت مالی از دیگر تأکیدات ائمه طاهرین(ع) است که باید مدنظر جامعه اسلامی باشد؛ اعتقادات، گفتار، رفتار و مال از مواردی است که در پرتو ارتباط با هل بیت(ع) پاکیزه می شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات